“روایت‌های ناتمام” مهرماه در تالار حافظ/ اجرای سیدی و احصایی در یک سالن


هومن سیدی درباره اجرای نمایش “روایت‌های ناتمام یک فصل معلق” به خبرنگار مهر گفت: قرار بود این نمایش شهریور ماه در تالار شمس موسسه فرهنگی اکو روی صحنه برود اما با لطفی که سیامک احصایی به ما کرد، قرارست نمایش را به صورت دو اجرایی با نمایش “قرار” احصایی در تالار حافظ اجرا کنیم.


وی افزود: اجرای نمایش از 12 مهرماه در سالن حافظ آغاز می شود و بعد از اجرای ما نمایش “قرار” ساعت 20 روی صحنه خواهد رفت. اجرای کار هم احتمالا تا آغاز ماه محرم به طول می انجامد. البته شهریور ماه قرار است پیش‌فروش نمایش را آغاز کنیم، اگر استقبال مناسب بود ممکن است نمایش هر روز دو اجرا داشته باشد اما ساعت فعلی اجرای نمایش 18 است.


این بازیگر درباره پیوستن علی سرابی به این نمایش توضیح داد: خوشبختانه علی سرابی به جمع بازیگران نمایش پیوسته است اما متاسفانه نتوانستیم هوتن شکیبا را به دلیل اینکه تعهد کاری به پروژه دیگری داشت در اختیار داشته باشیم. همانقدر که به خاطر از دست دادن شکیبا متاسفم از اینکه سرابی به گروه پیوسته خوشحالم چون در واقع او یکی از گزینه های اصلی‌ام برای بازی در این نمایش بود و این نمایشنامه را با توجه به ویژگی‌های سرابی نوشته بودم. اما برای اینکه هوتن شکیبا نتوانست خودش را با این اجرا هماهنگ کند نیز بسیار متاسفم.


بازیگر سریال “مهرآباد” درباره تغییراتی که در نمایش برای اجرای عمومی به وجود می‌آید، توضیح داد: قرار است تغییراتی به لحاظ اجرایی و تکنیکی در کار داشته باشیم چون گروه پالت که طراحی و ساخت موسیقی نمایش را بر عهده داشت به دلیل در پیش داشتن یک تور مسافرت اروپایی نمی‌توانند در این اجرا حضور داشته باشند. بنابراین ما قطعه ای را که گروه پالت مختص این نمایش ساخته بود در هنگام اجرا پخش می کنیم اما قطعه‌های بین صحنه‌ها قرار است توسط مریم نظری و با ویولونسل به صورت زنده نواخته شود.



سیدی متذکر شد: البته در اجرای نمایش نسبت به اجرای کافه تریای تئاتر شهر تغییر خاصی صورت نمی گیرد اما با توجه به تغییر یکی از بازیگران و گروه موسیقی ممکن است شاهد اتفاقات نویی در کار باشیم چون هر شخص تازه‌واردی با خودش خلاقیت‌های جدیدی را می آورد که خواه ناخواه روی کار تاثیر خواهد گذاشت. علاوه بر علی سرابی، باران کوثری، آزاده صمدی، امیر جدیدی، نفیسه میرشمس و خودم در این نمایش حضور دارند.


وی در پایان درباره فیلم سینمایی “سیزده” که دومین تجربه فیلمسازی‌اش است نیز توضیح داد: فیلم سینمایی “سیزده” آماده نمایش است و قطعا به جشنواره فیلم فجر ارائه خواهد شد. ابتدا تصمیم نداشتیم فیلم را در جشنواره شرکت دهیم اما چون برنامه همه سینماها تا 7-8 ماه آینده پر است بهتر دیدیم که فیلم ابتدا در جشنواره فیلم فجر حضور یابد و بعد برای اکران عمومی اقدام کنیم.


نمایش “روایت های ناتمام یک فصل معلق” شهریور و مهر سال گذشته در کافه تریای تئاتر شهر اجرا شد اما اجرای این نمایش به دلیل مخالفت با حضور یکی از بازیگران کار، در میانه راه متوقف شد و حال بعد از یک سال این شانس را دارد که دوباره اجرای عمومی داشته باشد.


در فیلم سینمایی “سیزده” امیر جعفری، آزاده صمدی، ریما رامین‌فر، امیر جدیدی، نوید محمدزاده، یسنا میرطهماسب و ویشکا آسایش با حضور افتخاری مهران احمدی به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند.


هومن سیدی پیش از این فیلم “آفریقا” را ساخته است که در بخش ویدیویی بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و مورد استقبال منتقدان و کارشناسان قرار گرفت. این فیلم چندی پیش وارد شبکه نمایش خانگی شد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …