تنها ۴۷ درصد از مشتریان درسراسر جهان اعلام کردهاند که به تبلیغات تلویزیونی، روزنامهها و مجلات اعتماد دارند. میزان اعتماد مصرف کنندگان به این منابع تبلیغات گردشگری اساسا از سال ۲۰۰۹ به این سو تنزل کرده است.
طبق بررسیهای انجام شده از سوی بنیاد جهانی نیلسون در زمینه بازاریابی و شناخت گرایش مشتریان، تنها ۴۷ درصد از مشتریان درسراسر جهان اعلام کردهاند که به تبلیغات تلوزیونی، روزنامهها و مجلات اعتماد دارند و مابقی بی اعتماد شدهاند.
بنیاد جهانی نیلسون که درزمینه ارزیابی موفقیت تبلیغات تلوریونی ودیگر رسانههای گروهی در سطح جهانی فعالیت میکند،دراین گزارش یادآور شده که میزان اعتماد مصرف کنندگان به ابزارهای سنتی تبلیغ گردشگری از سال ۲۰۰۹ به این سو تنزل کرده است.
طبق بررسیهای انجام شده ۹۲ درصد از مشتریان در سراسر جهان اعلام کردهاند که به اطلاعاتی که از رسانههای اجتماعی بدست میآورند، بیش از شنیدهها از دوستان یا افراد مختلف اعتماد دارند. این درحالی است که دیگر اشکال مدرن تبلیغات گردشگری نیز از سال ۲۰۰۷ به این سو بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است.
طبق همین گزارش ۷۰ درصد از مشتریان جهانی اعلام کردهاند که مطالب و دیدگاههای ثبت شده توسط مشتریان و گردشگران دیگر که به صورت آنلاین ارائه میشود ، دومین منبع قابل اعتماد آنها در مقایسه با اشکال تبلیغاتی دیگر است . این شکل از تبلیغات در ۴ سال گذشته بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.
تنها ۴۷ درصد از مشتریان درسراسر جهان اعلام کردهاند که به تبلیغات تلوزیونی، روزنامهها و مجلات اعتماد دارند. میزان اعتماد مصرف کنندگان به این منابع تبلیغات گردشگری اساسا از سال ۲۰۰۹ به این سو تنزل کرده است. در سال ۲۰۰۹ حدود ۲۴ درصد و سال ۲۰۱۰ حدود ۲۰ درصد و سال ۲۰۱۱ حدود ۲۵ درصد تنزل داشته است.
با این حال این گزارش یادآور شده است که تا سال ۲۰۱۱ یعنی زمان انجام این تحقیقات، همچنان بیشترین میزان پول در بخش تبلیغات در رسانههای سنتی یعنی تلوزیون و روزنامه و مجلات هزینه شده است. طبق همین گزارش در سال ۲۰۱۱ مجموع تبلیغات جهانی شاهد افزایش ۷ درصدی میزان تبلیغات تلوزیونی نسبت به سال پیش از آن بوده است.
امروزه یک سوم یا ۳۳ درصد از کل پاسخ دهندگان آنلاین به پرسشنامههای این موسسه درسراسر جهان اعلام کردهاند که کالاها و خدمات مورد نیاز خود را از طریق بنرهای تبلیغاتی آنلاین شناسایی کردهاند.
همچنین ۳۶ درصد اعلام کردهاند که از طریق تبلیغات موجود در شبکههای اجتماعی و ۳۶ درصد نیز از طریق ویدوئوهای آنلاین با کالا یا خدمات مورد نظر خود آشنا شدهاند. ۴۲ درصد نیز اعلام کردهاند که از طریق موتورهای جستجو گر کالای مورد نیاز خود را شناسایی میکنند.
این تحقیقات ، که ۳۱ اگوست ۲۰۱۱ منتشر شده، براساس پاسخ بیش از ۲۸۰۰۰ مشتری آنلاین از ۵۶ کشور جهان در سراسر آسیا و اقیانوسیه، اروپا و امریکا، خاورمیانه و افریقا، صورت گرفته است.