“مخاطب خاص” پیشکسوتان هنر و ادب را دور هم جمع کرد

به گزارش ایرانگرد نیوز، مراسم افتتاحیه نمایش محیطی “مخاطب خاص” به کارگردانی علی شمس عصر دیروز یکشنبه 7 مهرماه در کافه تریای تئاتر شهر برگزار شد. در این مراسم از هنرمندان پیشکسوت عرصه هنر برای دیدن این نمایش دعوت شده بود که می توان به محمدعلی سپانلو، شمس لنگرودی، جمال اجلالی، اسماعیل شنگله، پرویز پورحسینی، حمید لبخنده، امید روشن ضمیر، حسین عاطفی، اصغر همت، جواد مجابی، محمد حسین ناصربخت، ابراهیم حقیقی، خسرو حکیم رابط و… اشاره کرد.

 
فریبا کامران، مجید امرایی، ابراهیم پشت کوهی، کاوه سمندریان، محمد حسین ناصربخت، محمدرضا الوند نیز از دیگر افرادی بودند که برای دیدن این نمایش به کافه تریای سالن اصلی تئاترشهر آمده بودند که البته به دلیل استقبال علاقمندان و کمبود جا برخی از آنها ایستاده این نمایش را دیدند.

 
نمایش “مخاطب خاص” به مقطعی اشاره دارد که حمید سمندریان به دلیل وجود شرایط خاصی که برایش پیش آمده بود و اجازه فعالیت در تئاتر نداشت رستورانی را در خیابان فلسطین باز کرد که بیشتر از رستوران به محلی برای بحث و تبادل نظر درباره تئاتر شباهت داشت.

 
رضا مولایی در نقش شبیه زنده‌یاد سمندریان، جواد نمکی شبیه حمید لبخنده و وحید آقاپور شبیه زنده یاد احمد آقالو را بازی می کنند. الهام شعبانی نیز در نقش خبرنگاری که در آن سال‌ها با سمندریان گفتگویی را انجام داده در این نمایش حضور دارد.

 
این نمایش از 7 مهر ساعت 17.30 در کافه تریای اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز کرده است. زنده‌یاد حمید سمندریان در سال هایی که به دلیل شرایط پیرامون خود از تئاتر فاصله گرفت، با همراهی خانواده و تعدادی از شاگردانش رستورانی را راه ‌انداخت که بستر وقوع اتفاقات نمایش مخاطب خاص شده است.

 
علی شمس که از اعضای گروه تئاتر “دن‌کیشوت” به سرپرستی علی‌اصغر دشتی است، پیش از این نمایشنامه‌های “شبی از شب‌های تهران مسافری” و “امینه” را کارگردانی کرده است.

 
 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …