به گزارش ایرانگرد نیوز به نقل از بی.بی.سی، این تابلوی نقاشی اثر ژاک-لویی دیوید در نیویورک و توسط دانشگاه ریدینگ راچستر تعیین هویت شد.
تا پیش از این تصور می شد این کار باید یک نسخه کپی باشد و به همین دلیل در سال 2005 با برآورد 15 هزار پوندی توسط یک مجموعهدار شخصی خریداری شد.
این در حالی بود که یکی از آثار دیوید در سال 2006 به قیمت 2 میلیون و 140 هزار پوند زیر چکش حراج رفت.
در همین حال تصور میشد تابلوی اصلی پرتره ناپلئون گم شده است. این تابلو ناپلئون بناپارت را در سال 1813 و در زمانی که لشکر بریتانیا و پروس در حال تهدید به حمله به فرانسه بودند، کشیده شد.
این تابلو در فهرست آثار موجود در کلکسیون خانوده بورتویک-نورتون در جنوب اسکاتلند به ثبت رسیده بود، اما بعد توسط یکی از اعضای این خاندان به آکادمی سلطنتی اسکاتلند هدیه شد.
دکتر لی از استادان تاریخ دانشگاه ریدینگ راچستر می گوید این که تابلو چطور راهی اسکاتلند شد نامشخص است . با این حال فرانسه و اسکاتلند مدتهای طولانی با هم مراودات دوستانه داشتند و در برابر دشمن مشترکشان یعنی انگلستان مبارزه می کردند. به همین دلیل این میتواند هدیه ای از یک طرف به طرف دیگر باشد و به این ترتیب به اسکاتلند رفته باشد.
در این تصویر ناپلئون در لباس ارتش و گارد ویژه تصویر شده است. به گفته دکتر لی این تابلو با این مشخصات به منظور تقویت روحیه میهن پرستی کشیده شده بود، اما هرگز این امکان را نیافت که به صورت گسترده در معرض دید عموم قرار بگیرد و بتواند مخاطبان زیادی جذب کند.
این کارشناس تاریخی که موفق شد تا هویت واقعی این تابلو را روشن کند، معتقد است کلیدهای اساسی در این تابلو موجود است که هویت آن را روشن می کند و ویژگی های مشترکی با تابلوی “کنتس دارو” دیوید که سال 1810 کشیده شد، در آن مشخص است.
وجود امضای روژه به تاریخ 1813 در زیر تابلو به این دلیل است که استودیوی دیوید اغلب از روژه برای کشیدن خطوط اولیه اصلی روی بوم استفاده میکرد و بعد طراحی توسط دیوید تکمیل می شد و رنگ روی امضای اولیه روژه را میپوشاند وبه امضای دیوید میرسید.
به گفته دکتر لی، روژه می دانست که امضای اولیه او می تواند با اندکی تغییر از زیرلایههای رنگ خارج شود.
او تاکید میکند که بودند استودیوهایی که هر دو اسم را زیر بوم می گذاردند و این عمل بخشی از روند تولید اثر در استودیوی دیوید نیز بود.