برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌های هنرمندان ایرانی درخارج از کشور

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اهمیت هنر در بین ایرانیان و وجود هنرمندان گران قدر در کشور از برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه های هنرمندان ایرانی در خارج از کشور با هدف معرفی آثار آنان خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، «دکتر محمد علی نجفی»، شب گذشته و درحاشیه بازدید از نمایشگاه آثار استاد هوشنگ جزی زاده که  در گالری شکوه برپا شده است گفت: هنرمندان بزرگی مانند استاد هوشنگ جزی زاده آثار بسیار ارزشمندی دارند  که این آثار باید حمایت و معرفی شود.

دکتر نجفی در این بازدید که بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی کشورو تعدادی از مدیران سازمان میراث فرهنگی کشور و جمعی از هنرمندان نیز حضور داشتند، افزود: در حال برنامه ریزی هستیم تا در صورت امکان و با همکاری وزارت امور خارجه نمایشگاه های آثار هنرمندان کشورمان در خارج از کشور به منظور معرفی این آثار ارزشمند برگزار شود.

وی افزود: نهادهایی مانند سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند با برنامه ریزی های مناسب ازهنرمندان گران قدر کشور حمایت و آثار آنان را در داخل و خارج کشور به علاقه مندان معرفی کنند.

معاون رئیس جمهور در ادامه به ارزش های هنری و اخلاقی استاد هوشنگ جزی زاده اشاره کرد و افزود: استاد جزی زاده یکی از هنرمندان گران قدر و ارزشمند کشورمان در کارهای هنری خود صاحب سبک است و علاقه ای که این استاد گران سنگ به هنر دارد وصف ناشدنی است.

دکتر نجفی اضافه کرد: تلاش و همت استاد جزی زاده برای تربیت شاگردان و علاقه وی برای تاسیس آموزشگاه های هنری و انتقال این هنر ارزشمند به نسل جوان از دیگر خصوصیات شناخته شده استاد جزی زاده است.

وی گفت: بسیار خوشحال هستم که نمایشگاه آثار استاد جزی زاده در تهران برگزار شده و مردم پایتخت چند روزی می توانند از آثار این استاد برجسته هنر نگارگری بهره ببرند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر ایرانی در بین تمامی کشورهای دنیا افزود: هنر ایرانی  دارای ارزش فراوانی است و به نظر می رسد در برهه ها یی در باره معرفی  هنرایرانی کوتاهی شده از این رو می توان با برنامه ریزی مناسب و برگزاری نمایشگاه هایی در داخل و خارج از کشور به معرفی این هنر متعالی پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهترین اقداماتی که در این خصوص می توان انجام داد معرفی آثار هنری هنرمندان بزرگ ایران از طریق برگزاری نمایشگاه های مختلف در کشورهای گوناگون است که در همین رابطه در صدد هستیم تا با همکاری وزارت امور خارجه نمایشگاه هایی را از آثار اساتیدی مانند هوشنگ جزی زاده در خارج از کشور برگزار کنیم.

  استاد هوشنگ جزی زاده نیز در حاشیه این بازدید با ابراز خرسندی از حضور دکتر محمد علی نجفی و تعدادی از مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گالری شکوه (محل برگزاری آثار استاد) گفت: از اینکه رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در این گالری حضور یافته و از آثار من بازدید کرده است بسیار خوشحالم و معتقد هستم که حضور مدیران ارشد کشور دراین گونه نمایشگاه ها می تواند به توسعه هنر متعالی ایرانی کمک کند.

وی افزود: این که معاون رئیس جمهور به همراه تعدادی از مدیران سازمان میراث فرهنگی کشور در این نمایشگاه حضور می یابد نشان دهنده توجه آنان به هنر و هنرمند است و این حضور نوید بخش روزهای خوش برای هنر ایرانی است.

جزی زاده هم چنین با اشاره به پیشنهاد دکتر نجفی در خصوص برگزاری نمایشگاه های آثار هنرمندان ایرانی در خارج از کشور خاطر نشان کرد:  از این پیشنهاد استقبال می کنم و معتقد هستم این اقدام می تواند به معرفی آثار هنرمندان ایرانی به دیگر کشورها کمک کند.

نمایشگاه آثار استاد هوشنگ جزی زاده،  از روز 26 مهرماه در گالری شکوه واقع در فرمانیه بولوار شهید اندرزگو خیابان سلیمی شمالی خیابان امیر نوری برپا و تا 7 آبان ماه ادامه دارد.

گفتنی است، استاد هوشنگ جزی زاده دارای نشان درجه یک هنری (دکترا) در رشته نگارگری و نقشه فرش است و در نقاشی ایرانی نیز  تبحر دارد.

از جمله فعالیت های بین‌المللی وی می توان به  شرکت در نمیشگاه بین‌المللی بروکسل در سال 1985 و کسب مدال نقره و دیپلم و شرکت در نمایشگاه گروهی در رم اشاره کرد.

این استاد نگارگری همچنین نمایشگاه های متعددی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده و موفق به دریافت جوایز بیشمار بین المللی شده است، نمایشگاه گروهی در الجزایر و کسب مدال انقلاب الجزایر، نمایشگاه انفرادی در موزه هنرهای معاصر اصفهان، نمایگشاه انفرادی در پاریس، نمایشگاه های انفرادی در عمان، فیلیپین، عشق آباد، کلن ، حیدرآباد هند، مراکش، نمایشگاه های در فرهنگستان هنر (گالری صبا)، نمایشگاه گروهی در ازبکستان، نمایشگاه انفرادی در خانه هنرمندان ایران به مناسبت نگوداشت استاد و کسب دیپلم افتخار از نمایشگاه اروپایی – آسیایی در استانبول نمونه‌هایی از موفقیت‌های استاد جزی زاده است.ImageHandler.ashx

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …