خبرهایی از 4 جشنواره و جایزه سینمایی/ از میلاد سرخ تا آوینی و رضوی


به گزارش خبرنگار مهر، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی این روزها درگیر برنامه‌ریزی برای برگزاری چهار جشنواره موضوعی است. دو جشنواره ای که این مرکز در حال برنامه ریزی برای برگزاری آن است، به صورت دوسالانه طراحی شده‌اند، به این ترتیب که دومین دوسالانه جشنواره میلاد سرخ با محوریت ائمه معصومين و امامزادگان بويژه حضرت امام حسين (ع) از تاریخ 5 تا 7 شهریورماه در اردبیل برگزار می شود.


طبق جدول برنامه‌ریزی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پس از برگزاری این جشنواره، قرار است در تاریخ 30 شهریور ماه دومین دوسالانه جایزه بزرگ آوینی برگزار شود. آثار این دوسالانه به صورت نمایش فیلم به شکل جشنواره ای نیست بلکه آثار فیلمسازان توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و طی یک مراسم بهترین آثار مورد تقدیر قرار می‌گیرند.


برگزاری جشنواره فیلمنامه‌نویسی رضوی در ایام هفته کرامت که از تاریخ 16 تا 26 شهریور در حوزه های مختلف برگزار می شود، از دیگر برنامه های این مرکز است. فیلمنامه ها با موضوع امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی ارسال شده است و  هیات انتخاب از هفته آینده فعالیت خود را آغاز می کند. قرار است اواسط این دهه مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره رضوی برگزار شود.


هفتمین جشنواره سینما حقیقت در دو بخش مسابقه ملی و مسابقه بین الملل از تاریخ 5 تا 10 آبان ماه برگزار می شود. آثار متقاضی برای حضور در این جشنواره به دبیرخانه ارسال شده است و آخرین مهلت ارسال آثار تا 5 مردادماه تمدید شده است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …