دبیر چهارمین جشنواره فیلمنامه‌نویسی کانون انتخاب شد


به گزارش ایرانگرد نیوز، حکم هادی یقین‌لو به عنوان دبیر جشنواره، توسط سید صادق رضایی مدیرعامل کانون و به پیشنهاد معاون تولید کانون امضا شده است.


رضایی در این حکم به تجربیات یقین‌لو به عنوان یک کارگردان و فیلمساز در حوزه‌ سینمای کودک و نوجوان اشاره کرده و نگارش فیلم ‌نامه‌های درخور توجه با درون‌ مایه‌ها و ساختارهای هنری مناسب اندیشه مخاطبان را یکی از عوامل مهم در شکل گیری و ماندگاری سینمای کودک و نوجوان برشمرده که به گفته وی متاسفانه در سینمای امروز، ضعف آن به خوبی حس می‌ شود.


چهارمین مسابقه فیلمنامه ‌نویسی کانون قرار است با موضوع‌ های “سنت‌ های قومی و بومی”، “سرزمین مادری”، “خلیج ‌فارس” و “آزاد” برگزار شود.


مدیرعامل کانون در حکم انتصاب دبیر این جشنواره نکاتی مانند شناسایی و تشویق فیلمنامه‌نویسان خلاق و متعهد در حوزه‌‌ سینمای کودک و نوجوان و تقدیر از فیلمنامه ‌های برتر در این حوزه و پدیدآورندگان آن و توجه به مستندسازی روند جشنواره و انتخاب داوران شایسته و متعهد در حوزه فیلمنامه‌نویسی کودک و نوجوان را یادآور شده است.


وی همچنین ایجاد زمینه ‌های تبادل تجربه میان فیلمنامه‌ نویسان جوان و پیشکسوتان حوزه فیلمنامه ‌نویسی کودک و نوجوان و برنامه‌ ریزی دقیق به منظور صرفه‌ جویی در هزینه ‌ها و استفاده از خلاقیت‌ها و مشارکت نیروهای کانونی در سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی را از جمله خواسته‌های خود از دبیر جدید جشنواره برشمرده است.


در این میان هادی یقین‌ لو مدیر امور سینمایی کانون و دبیر جشنواره پیرامون شرایط شرکت در این رویداد هنری توضیح داد: فیلم ‌نامه‌ها در این جشنواره در دو بخش “داستانی” و “پویانمایی” کوتاه و بلند (سینمایی) پذیرفته می ‌شوند که هر فیلمنامه تنها در یک بخش از جشنواره می‌‌تواند شرکت کند.


آخرین مهلت ارسال آثار برای علاقه‌مندان، اول مهر سال 92 اعلام و زمان برگزاری مراسم پایانی جشنواره نیز دی ماه امسال تعیین شده است. همچنین هر متقاضی می‌تواند حداکثر دو فیلم‌نامه را به دفتر جشنواره ارسال کند و هر فیلم‌نامه باید در سه نسخه چاپ شده، به همراه لوح فشرده آن حاوی فایل متنی(word) ارسال شود.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …