هنرمندان کوچ روستاییان به شهرها را نقد می‌کنند


مجید عباسی‌فراهانی هنرمند نقاش و طراح گرافیست در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد جشنواره یک‌روزه‌ای که قرار است برگزار کند، گفت: به دلیل مهاجرت بی‌رویه افراد از روستاها به شهرهای بزرگ به منظور رفاه بیشتر و به دست آوردن شرایط مناسب زیستی و موقعیت مناسب اجتماعی، روستاهای بسیاری کم‌جمعیت و یا خالی از سکنه شده است.


وی افزود: این موضوع ما را به این فکر واداشت که این جریان را با برنامه‌ای از هنر جدید مورد نقد قرار دهیم.


این هنرمند در مورد دلیل و چرایی این جشنواره یک‌روزه توضیح داد:‌ به منظور توجه بیشتر به روستاها و تقویت سطح هنری و فرهنگی و تعامل میان هنرمند و جامعه و قرار گرفتن مخاطب و هنرمند در کنار یکدیگر آن هم بدون واسطه، اولین پروژه خود را در روستای فشک در شهرستان فراهان در تاریخ 18 و 19 مرداد ماه 1392 برگزار خواهیم کرد.



وی چگونگی روند دعوت از هنرمندان در این جشنواره یک‌روزه را با انتشار یک فراخوان اعلام کرد و گفت: حدود چهل هنرمند در این جشنواره حضور خواهند داشت که حدود 22 نفر از آنها دعوت شده و دیگر هنرمندان با انتشار یک فراخوان انتخاب شده‌اند که آثار هنرمندان توسط دکتر ضیایی تحلیل و بررسی خواهد شد.


عباسی فراهانی از علیرضا آدم‌بکان، امیر معبد، فرزین هدایت‌زاده، شادی نویانی، زروان روحبخشان، امید هاشمی، محمود مکتبی، نوشین نفیسی، محسن غلامی، پریسا رجبیان، میترا ارباب‌سلجوقی، ملیکا شفاهی، جواد صفری، داوید ژاکیر، نگار مبارک‌زاده، پرهام تقی‌اف، نغمه فکورزاده، جلال‌الدین مشمولی، مونا آقابابایی، همرا تاتاری و مرتضی بصراوی به عنوان هنرمندان مدعو به این جشنواره نام برد.


به گفته این هنرمند، نگار اورنگ، نیلوفر لهراسبی، محمدرضا عباسی، حسین طادی، مهدی دندی، هدیه جعفری، یلدا فخیمی، شهرام شیرازی، مونا عباسپور، هادی عرب، فرزانه رادمهر، مهری سراج، جعفر رزاقی و بنفشه پور شعبانی هنرمندان منتخب این جشنواره هستند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …