هر نوع صنف‌سازی جعلی به نام كانون کارگردانان غیرقانونی است


به گزارش ایرانگرد نیوز، در این اطلاعیه آمده است: در پی دعوت معدودی از صنف‌سازان جعلی برای تشکیل مجمع عمومی کانون کارگردانان غیرقانونی، کانون کارگردانان سینمای ایران به اطلاع اعضاي صنوف خود می‌رساند:


1 کانون کارگردانان سینمای ایران با سابقه‌ای بیش از بیست سال فعالیت صنفی، تنها صنف واقعی و قانونی کارگردانان سینمای حرفه‌ای ایران است و هر نوع صنف‌سازی جعلی به نام صنف کارگردانان، برخلاف ادعای مدعیان آن کاملا غیرقانونی است.


2‌ درست در روزهایی که بارقه‌های امید در دل اهالی سینما روشن گردیده آن هم در این خلاء انتقالی به دولت جدید، دعوت به یک صنف‌سازی جعلی، تلاش مذبوحانه‌ای است که می‌کوشد این امید و شادمانی را به کام اهالی سینما تلخ کند.


3 بدیهی است که مسوولیت شرکت در چنین مجمع عمومی ساختگی و عواقب مترتب بر آن،متوجه افراد شرکت‌کننده خواهد بود.


در حاليكه هنوز مشكلات پيش آمده براي بازگشايي خانه سينما و مناقشات پيش آمده بين صنف تازه تاسيس خانه اصناف سينماي ايران كه خود را خانه سينما 2 معرفي مي كرد، حل نشده است به تازگی گروه جديدي به نام کانون کارگردانان سینماگران مي خواهد مجمع عمومي برگزار كند. افرادي چون محسن محسنی‌نسب و جمال شورجه نامشان در ماجراي راه اندازي اين كانون جديد به چشم مي خورد.


كانون كارگردانان سينماي ايران از كانون هاي زيرمجموعه خانه سينما است. تعدادي از سينماگران نزديك به سازمان سينمايي در دولت دهم به مديريت جواد شمقدري ضمن اختلاف نظر با كليت خانه سينما قصد راه اندازي انجمن ها و صنف هاي مستقل دارند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …