جشنواره “تسنیم” براساس مفاهیم قرآنی در مشهد برگزار می‌شود


به گزارش ایرانگرد نیوز- هاشم میرزاخانی مدیرعامل انجمن سینمای جوان با اعلام این خبر در نشست خبری که صبح امروز دوشنبه 14 مرداد در محل انجمن سینمای جوان با حضور سعید سرابی مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی و دبیر جشنواره و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد، در توضیح برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره برای اولین بار در سال 89 در استان اصفهان برگزار شد اما به دلایلی برگزاری این جشنواره در سالهای بعد مسکوت ماند.


وی در ادامه افزود: اما در ادامه با توجه به مسئولیتی که برای برگزاری جشنواره های موضوعی داریم و همچنین از آنجا که متولی برگزاری جشنواره نماز و نیایش نیز بوده‌ایم به پیشنهاد انجمن سینمای جوان و با موافقت ریاست سازمان سینمایی، برگزاری این جشنواره به انجمن سینمای جوانان ایران واگذار شد و طی بررسی‌های انجام شده و توافق با مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصمیم گرفته شد دومین دوره این جشنواره در مشهد مقدس برگزار شود.


در ادامه این نشست سعید سرابی دبیر جشنواره فیلم های قرآنی تسنیم به زیرمجموعه‌های این جشنواره اشاره کرد و گفت: دومین دوره از برگزاری جشنواره در سه زیر مجموعه فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می شود. بخش فیلم در دو زیر مجموعه شامل فیلم 110 ثانیه ای و بخش آزاد برنامه ریزی شده است.


سرابی در ادامه افزود: این جشنواره با استقبال 1044 اثر از هنرمندان روبرو شد و در این بین 489 فیلم از فيلمسازان، 374 قطعه عكس و 47 مجموعه عکس و 132 فيلمنامه دریافت شد. در همین راستا 87 فیلم، 37 عکس و یک مجموعه عکس و در بخش فیلمنامه 12 اثر انتخاب شده و به بخش‌های مسابقه راه يافته‌اند.



دبیر جشنواره ملی تسنیم درباره هیات انتخاب و داوری گفت: در بخش فيلم سلیم غفوری، سعید مترصد و عباس صالح مدرسه‌ای آثار را انتخاب و با اضافه شدن محمدرضا معصوم زادگان و محمد درمنش داوری این بخش را انجام خواهند داد. در بخش عكس علی قلمسیاه و سید عباس میرهاشمی و فاطمه تعمیدی همچنین در بخش فيلمنامه محمود سالاری، سید ناصرهاشم زاده و عبدالهادی صورتی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را مورد ارزیابی و داوری قرار داده اند.


سرابی در ادامه با اشاره به مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره گفت: با پیگیری و رایزنی انجام شده توسط آقای میرزاخانی و همچنین تلاش ستاد برگزاری در مشهد مقدس امیدواریم مراسم افتتاحیه جشنواره عصر روز دوشنبه 21 مردادماه با حضور مقامات استانی و هنرمندان و خبرنگاران و اصحاب رسانه در حرم حضرت امام رضا(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار شود و پس از آن با حضور در سینما هویزه و افتتاح گالری عکس و تقدیر از هنرمندان عکاس استان، جشنواره رسما کار خود را آغاز کند.


وی متذکر شد: جلسات نقد و بررسی فیلم های کوتاه بخش مسابقه جشنواره فیلم تسنیم بعد از نمایش توسط علی جعفری برگزار می شود. همچنین کارگاه تخصصی عکاسی همراه با شرکت در تورهای عکاسی با حضور عکاسان شرکت‌کننده در جشنواره و همراهی آقای علی قلمسیاه برگزار می شود. همچنین کارگاه فیلمنامه نویسی نیز با حضور محمود سالاری عضو هیات داوران با موضوع راهکارهای جذابیت یک فیلمنامه و راهکارهای جذابیت یک فیلمنامه با خلق شخصیت در دو نوبت برگزار خواهد شد.


در پایان این نشست هاشم میرزاخانی رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده در جشنواره گفت: علاوه بر نمایش فیلم‌های بخش مسابقه در دو روز برگزاری در سینما هویزه شاهد نمایش دو فیلم بلند سینمایی “ملکه” و “ملک سلیمان” با همکاری بنیاد سینمایی فارابی خواهیم بود.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …