استفاده غرب از بازی‌های رایانه‌ای برای اسلام‌هراسی/ مخاطب تشنه سرگرمی را رها نکنیم


به گزارش ایرانگرد نیوز، سیدمحمد حسینی در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، بیان کرد: در دومین دوره بازی های رایانه ای تهران مخاطبان استقبال خوبی از این رویداد داشتند و کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده ها حضور پرشوری در این نمایشگاه داشتند.


وی با تاکید بر ضرورت برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای خواستار سرمایه گذاری های بیشتر در این حوزه شد و اظهار کرد: نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران فرصتی برای نمایان کردن نقاط قوت و ضعف عرصه بازی های رایانه ای در کشور است و تقدیر از فعالان این بخش اتفاق قابل توجهی است که به واسطه برپایی این رویداد انجام می شود.


وزیر ارشاد به لزوم ایجاد نشاط و شادی در کودکان و نوجوانان با استفاده از گیم های ایرانی اشاره کرد و گفت: امروز باید فرهنگ ایرانی اسلامی و اسطوره های تاریخی و قهرمانان کشور را در قالب بازی های جذاب به نسل جوان معرفی کنیم. در این زمینه نهادهای مختلفی همچون وزارت ارتباطات، آموزش و پرورش، شورای عالی فضای مجازی و دیگر نهادهای اقتصادی می توانند به ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در این عرصه کمک کنند.


حسینی با تاکید بر حمایت از بازی های رایانه ای و گیم، اظهار امیدواری کرد که نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران سال آینده به صورت سراسری برگزار شود و افزود: غرب از بازی های رایانه ای برای اسلام هراسی و ایران ستیزی استفاده می کند و در چنین شرایطی ایران اسلامی طلایه دار ارائه محصولات فرهنگی برگرفته از ارزش های اسلامی در دنیا است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ادامه تلاش برای ارائه رشته بازی سازی که هم اکنون در برخی دانشگاه ها همچون صنعتی شریف شکل گرفته تاکید کرد و از این حرکت با عنوان یک اتفاق قابل توجهی یاد کرد و گفت:  نگاه ما به بازی های رایانه ای به عنوان رسانه اثرگذار فرهنگی است و باید به این هنر صنعت توجه بیشتری شود.


همچنین در ادامه این مراسم بهروز مینایی؛ مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز بیان کرد: در تابستان سالی که به عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی مزین شده سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران برگزار می شود و به طور یقین بازی های رایانه ای یک ضرورت برای جامعه ما است.


وی با بیان اینکه سالهاست که فضای سرگرمی جوانان ما از سوی غرب مورد هدف قرار گرفته شده، اظهار کرد: وظیفه ما امروز تامین خواسته های جوانان با تولید بازی های بومی جذاب است. امروز در تلاشیم با تولید و نمایش آثار بومی، آرامش را به مخاطبان هدیه بدهیم و این در شرایطی است که دشمنان با استفاده سیاسی از این هنر، به بیراهه رفته اند.


مینایی به بی توجهی اقشار مختلف به عرصه بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: اگر رسانه ای توان همذات پنداری بالاتری از کتاب، پویانمایی، سینما و تلویزیون و اینترنت را دارد گناه آن رسانه نیست و باید توان این رسانه ها را شناسایی و پیام و معرفت الهی را از طریق آن به مخاطب در دنیا منتقل کرد. شاه کلید ترویج فرهنگ ایرانی، تولید محصولات بومی است. نباید مخاطبان تشنه سرگرمی را رها کرد بلکه باید با بازی های خلاقانه و با اخلاق نیازهای مخاطبان خود را برطرف کنیم.


مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران جشن سالانه بازیسازان کشور و جشنی به شکوه همت بالای جوانان ایرانی است. جشن بازیسازان ایران، ماراتن انتخاب بهترین هاست و این رویداد منظر خلاقیت، توانمندی و نقش آفرینی بازی سازان سرزمین‌مان است.


وی اضافه کرد: تولید سرگرمی های سازنده و جذاب، دغدغه همه مشفقین این مرز و بوم است که این بار با قدرت دستان توانمند هنرمندان ایرانی در قالبی فناورانه و بر بستری فرهنگی پیشکش فرزندان ایران می شود.


مینایی در پایان سخنانش عنوان کرد: البته جشن واقعی زمانی است که ما شاهد حضور محصولات ایرانی در سراسر کشور باشیم و این مهم محقق نخواهد شد مگر با حمایت همه توان کشور. باید باور کنیم که ما می توانیم و جوانانمان قدرت مقابله با جنگ نرم دشمن را دارند. همچنین باور کنیم که رمز پیروزی و توسعه همت ملی است.


سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تا 26 مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.




 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …