استقبال هنرمندان از اپرای جانی اسکیگی/ قفل‌هایی که باید با کلید دولت باز شود


به گزارش ایرانگرد نیوز، این برنامه که از معدود اجراهای نمایشی موسیقایی در ایران پیرامون گونه اپرا بود در اولین شب از به صحنه رفتن برنامه خود میزبان هنرمندان عرصه‌های مختلف در حوزه‌های سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی بود.


با اینکه قدرت بازی بازیگران و خوانندگان نمایش به قدرت خوانندگی و تسلط آنها روی اپرا نبود، اما اجرای این اپرا نشان داد که تجربه اجرای اپرا در کشورمان می‌تواند تبدیل به یک مولفه اجرایی بدیع و البته پرمخاطب در جریان فعالیت‌های نمایشی موسیقایی کشورمان تلقی شود.



هادی قضات در پایان اجرای این اثر نمایشی که با تاخیری 45 دقیقه ای در تالار وحدت میزبان علاقه‌مندان بود با پوزش از تماشاگران به خاطر تاخیر پیش آمده، گفت: علت تاخیر پیش‌آمده هیچ دلیلی جز نقص فنی و آماده نبودن دکور که هنوز هم تکمیل نشده است، نداشت. اما لازم است از همین جا رسما از حضور شما هنرمندان و تماشاگران گرامی قدردانی صمیمانه و عذرخواهی کنم.


سید علی میرمحمدی مدیر برگزاری آنسامبل اپرای تهران هم در پایان اجرای اول اپرای “جان اسکیگی” خاطرنشان کرد: اپرای جان اسکیگی تنها یک بهانه برای احترام به جایگاه هنر بود. معرفی هنری که ترکیبی غنی با تاریخی ماندگار دارد و ما آن را با افتخار به مردم هنردوست و فرهنگ‌شناس کشورمان تقدیم می کنیم. امیدوارم اجرای اپرای جان اسکیگی نقطه عطفی در فضای موسیقی و نمایش کشورمان باشد و ما شاهد اجراهای بهتری در این ژانر باشیم.



وی تصریح کرد: من امیدوارم دولت جدید که کلیدهای زیادی را در دست دارد از این پس قفل‌های باز نشده زیادی را باز کند.


براساس گزارش مهر، اپرای کمدی جان اسکیگی روایت مرگ “بووزوناتی” پیرمردی از یک خانواده اشرافی است که میراث‌خوارها در دل از این مرگ شادمانند، اما در شهرهای اطرف شایع شده که “دوناتی” پیش از مرگ همه اموال خود را به خیریه بخشیده است. جستجو برای یافتن وصیت‌نامه توسط اقوام آغاز می‌شود و …


با پیدا شدن وصیت‌نامه مشخص می شود که این شایعه حقیقت دارد و هیچ یک از افراد فامیل سهمی از ارث نبرده اند. همگی دست به دامن “سیمونه” پیر می شوند. ولی خواهرزاده “دوناتی” و “رینوچو”ی جوان معتقد است این گره فقط به دست مردی باهوش و زیرک به نام “جانی اسکیگی” باز خواهد شد. “عمه زیتا” مخالف هرگونه درخواست کمکی از جانی اسکیگی دون پایه است اما “رینوچو” با وجود عدم میل خانواده او را به خانه دوناتی دعوت می کند.



هادی قضات( جانی اسکیگی)، حمید خسرو شاهی( سیمونه)، مهتاب کشاورز(زیتا)، یاشار احمدی( رینوچو)، شیوا سروش( لائورتا)، مجید گرامیان(بتو)، مجید گرامیان( بتو)، مهرداد بابایی( مارکو)، ویدا محمودی( نلا)، علیرضا عبدالکریمی(گراردو)، سپیده اسلامبولچی(چسکا)، حامد مازندرانیان( بووزو دوناتی)، آرمین بابائیان( اسپینلوچو/پینلینو)، مهرداد ناصحی(وکیل آمانسیو)، فرنوش رحیمی( لائورتا)، نیما فاتحی(گوچو)، ناهید ابراهیمی( زیتا)، مانی فرزانه ثابت ( گرار دینو) بازیگران و خوانندگان این اپرا بودند.


پریدخت عابدین‌نژاد طراح لباس، ابوالفضل میرکی طراح گریم، کریم چیبایی ساخت دکور، هادی قضات طراح صحنه، ایلیا شمس روابط عمومی دیگر عوامل اجرایی اپرای جانی اسکیگی بودند.



پری صابری، فرح اصولی، قاسم زارع، فرزانه کابلی، فرشته صدر عرفایی، حمیدرضا صدر، هوشنگ گلمکانی، علیرضا خمسه، شیرین یزدانبخش، شهرام مکری، خسرو احمدی، محسن قصابیان، سوسن مقصودلو، علی قمصری، لیندا کیانی، کیوان علیمحمدی، امید بنکدار، اسدالله امرایی، محسن شریفیان، بابک شهرکی، جعفر دهقان، رضا تاجبخش، حمیدرضا دیبازر، نسیم احمدپور، خاطره حاتمی از جمله هنرمندانی بودند که در اولین اجرای این اپرا در تالار وحدت حضور داشتند.


اپرای جانی اسکیگی روزهای 30 و 31 مرداد، 1، 5، 6 و 7 شهریور ساعت 21:30 در تالار وحدت اجرا می شود.


 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …