همایش راهنمایان تور در کرمان برگزار می شود

همایش راهنمایان تور در کرمان برگزار می شود

مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري استان كرمان در جمع خبرنگاران به همايش راهنمايان تور كشور در استان اشاره كرد وگفت: اين همايش با حضور مسئولان كشوري از جمله رئيس سازمان ميراث فرهنگي كشور و جمعي از اساتيد بزرگ كرماني برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، « علي مهاجري »ادامه داد: معاون رئيس جمهور فردا در كرمان حضور خواهند يافت و در كارگروه گردشگري استان كه در محل استانداري برگزار مي شود، شركت خواهند كرد.
وي به برنامه هاي رئيس سازمان ميراث فرهنگي در استان كرمان اشاره كرد و گفت: وي در روز دوم به شهرستانهاي بم و جيرفت و بخش ماهان سفر خواهند كرد و در روز سوم در جشن راهنمايان گردشگري كشور كه محل هايتك ماهان برگزار مي شود، حضور خواهند يافت.
وي در ادامه با تاكيد بر نقش راهنمایان تورهای گردشگری در میزان رضایت گردشگران و جذب آنها ، گفت : در صورتيكه این مسئله مورد توجه مسئولان مرتبط با گردشگري قرار گيرد مي توانيم در رونق صنعت گردشگری موفق شويم.
وي با اشاره راه اندازي انجمن صنفي راهنمايان گردشگري استان در سال 1382 تصریح کرد: اين انجمن در راستای حمایت از تورلیدرها راه‌اندازی شده و اداره كل ميراث فرهنگي نيز درجهت حمايت از آنها تمام توان خود را بكار مي برد.
مهاجري ادامه داد: در همايش راهنمايان گردشگري 700 نفر از سراسر ايران شركت مي كنند كه از اين تعداد 170 نفر از استان هستند كه به زبانهاي مختلف دنيا مسلط و در هر موقعيتي مي توانند از گردشگران پذيرايي و آنها را راهنمايي كنند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …