واکنش مدیران آموزشگاه‌های هنری به سخنان مدیر دفتر آموزش وزارت ارشاد


به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهم تیرماه امسال از سوی دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری وزارت ارشاد آزمونی جامع برگزار شد که آموزشگاه‌های هنری تهران به برگزاری آن اعتراض داشتند.


این آزمون در زمان مدیریت حیدری‌خلیلی بر مدیریت دفتر آموزش و توسعه فعالیتهای هنری وزارت ارشاد گرفته شد که به خاطر برخی ایرادهای گرفته شده به آزمون، وی در خبرگزاری مهر حضور یافت و شبهات مربوط به آزمون را پاسخ گفت که اکنون مدیران برخی از آموزشگاه‌ها که مخاطب حیدری‌خلیلی بودند به این گفتگو واکنش نشان داده و توضیحاتی به خبرگزاری مهر ارسال کرده‌اند که در ذیل آمده است:


احتراماً مصاحبه‌ای با مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری وزارت ارشاد جناب آقای حیدری‌خلیلی با عنوان “پاسخ یک مقام مسئول به حاشیه های آزمون جامع آموزشگاههای هنری/ دست سودجویان را قطع می کنیم” منتشر شده است.


در پاسخ به این مصاحبه نکاتی مطرح است که طی این توضیح‌نامه حضورتان ارسال می‌شود.


1 ـ آقای حیدری‌خلیلی در مصاحبه اعلام کرده‌اند که آموزشگاه‌های هنری از روز اول که آموزش مهر ماه 91 شکل گرفت همه می‌دانستند که قرار است آزمون جامع برگزار شود. طبق نامه شماره “913902 / 6 /1 الف” به تاریخ مورخ 5 / 12 /91 ارشاد استان تهران، اولین تاریخی که به ما اعلام کردند و مطرح شد که آزمون جامع قرار است در هفته اول خردادماه و در سطح استان تهران برگزار شود در این تاریخ و طی این نامه بوده و قبل از آن هیچکدام از آموزشگاه‌ها اطلاعی از برگزاری آزمون جامع نداشته‌اند.


2 ـ اداره کل ارشاد استان تهران از تاریخ 5 / 12 /91 تصمیم به اجرای آزمون جامع در سطح استان تهران نمود که این کار را با دریافت سوال از موسسات و تشکیل بانک سوالات شروع نمود. در حالیکه بعد از انتصاب آقای حیدری‌خلیلی در اواخر اسفندماه تصمیم به اجرای آزمون جامع کشوری گرفتند که این موضوع در اردیبهشت ماه ابلاغ گردید. بنابراین تا تاریخ 28 / 1 / 92 که مسئول آموزش ارشاد استان تهران ابلاغیه شماره ” 92291 / 6  الف”، آزمون جامع در سطح استان تهران را اعلام کرده بود، خبری از آزمون جامع کشوری نبود.


3 ـ در مصاحبه آقای حیدری‌خلیلی اشاره کرده‌اند جلسه‌ای با ما به عنوان نمایندگان موسسات معترض به آزمون جامع داشته‌اند. اول خردادماه با حضور پنج نفر از مدیران موسسات که مورد وثوق اکثریت بوده‌اند جلسه‌ای پیرامون جلوگیری از برگزاری آزمونهای مهارتی ارشاد در مراکز فنی و حرفه‌ای تهران تشکیل شده است.


اما جلسه‌ای که آقای حیدری‌خلیلی به آن اشاره کرده‌اند مربوط به تاریخ چهارم تیرماه است که بعد از تجمع اعتراض آمیز مدیران موسسات مجری مقابل وزارت ارشاد و با اعزام معترضین از بهارستان به خردمند، در محل دفتر توسعه آموزش‌های هنری تشکیل شد که نهایتاً ما با برگزاری آزمون جامع به این شیوه که در نهایت انجام شد، مخالفت کردیم ولی آقای حیدری‌خلیلی در مصاحبه با خبرگزاری مهر تاکید کرده‌اند که ما با برگزاری آزمون به شکلی که انجام شده است موافقیم.


4 ـ با توجه به اینکه خود آقای حیدری خلیلی تأکید بر نبودن صورتجلسه جلسات با مدیران موسسات آموزشی دارند پس چگونه استناد به مصوباتی می‌کنند که فاقد صورتجلسه مکتوب است؟


5 ـ در بحث نظامنامه با توجه به اینکه ایشان فرموده‌اند: “در تیرماه سال قبل با ابلاغیه تحول اداری، نظامنامه اصلاح و ابلاغ شد”. این نکته را متذکر می‌شویم که حتی اگر اصلاحیه‌ای بر نظامنامه مترتب شده باشد تاکنون ابلاغ نشده بنابراین همان نظامنامه کماکان دارای اعتبار است. لازم بذکر است که نظامنامه موجود نیز در تاریخ پنجم مرداد سال 91 توسط اداره کل در قالب یک ‌سی‌دی تکثیر و در اختیار موسسات قرار گرفت.


6 ـ علیرغم اینکه در سایت رسمی دفتر توسعه آموزش‌های هنری وزارت ارشاد برای هر سرفصل درسی، چندین منبع آموزشی معرفی شده است اما چرا اصرار بر تهیه کتب و منابع آموزشی از یک انتشارات خاص بوده است؟ در حالی‌که ایشان در مصاحبه‌های مختلف خود عنوان کرده‌اند که منابع ما همان منابع آموزش و پرورش است.


سرفصل‌ها از ابتدای تأسیس مراکز مهارت‌آموزی در اختیار آنان بوده و طبق کتب آموزشی موجود در بازار و به انتخاب مربیان مراکز، سرفصل‌ها تدریس می‌شده و این در حالی است که منابع آموزشی مورد نظر ایشان (با ویرایش جدید) از اردیبهشت ماه تعیین گردیده است.


7 ـ در مورد اینکه مبالغی که از هر هنرجو برای برگزاری آزمون اخذ شده (مبلغ 150000 ریال) دقیقاً طبق مجوز و ابلاغیه کتبی ایشان به ارشاد استان تهران، محاسبه و دریافت شده است.


8 ـ با توجه به نفس برگزاری آزمون‌های هماهنگ، تأخیر به هر اندازه و به هر شکل، باعث از بین رفتن اعتبار آزمون هماهنگ کشوری است که مدیر دفتر آموزش در پایان مصاحبه با خبرگزاری مهری بر این نکته تاکید دارند که نیم‌ساعت تاخیر داشته است.


جمعی از موسسات فرهنگی هنری (مراکز مهارت آموزی) استان تهران


 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …