ریاست جشنواره فیلم دینارد به یک ستاره فوتبال رسید


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، فوتبالیست مشهور سابق که بعدا به بازیگر سینما هم بدل شد، ریاست گروه داوران جشنواره فیلم بریتانیایی دینارد را برعهده گرفت.


کانتونا که برای تیم منچستر یونایتد از سال 1997 بازی می کرد و بعد در فیلم هایی چون “الیزابت” به کارگردانی شاکار کاپور و فیلم هایی از تیری بینیستی و کن لوچ نیز بازی کرد، ریاست گروه داوری این دوره از این جشنواره را برعهده دارد. رییس این دوره جشنواره سیلوی مالت و مدیر آن حسام هندی هستند.


گروه داوری متشکل از هشت چهره از صنعت سینما است که چهار نفر بریتانیایی و چهار نفر فرانسوی هستند. این جشنواره جایزه طلای هیچکاک را به بهترین فیلم خود اهدا می کند. مراسم اهدای جایزه در آخرین روز از این جشنواره یک هفته ای برگزار می شود.


شهر دینارد در شمال غرب فرانسه واقع شده و هر سال میزبان جشنواره ای از سینمای بریتانیا است. امسال بیست و چهارمین دور این جشنواره برگزار می شود.


امسال رقابتی در زمینه فیلم های کوتاه بریتانیا و فرانسه، کنسرتی از موسیقی فیلم های چارلی چاپلین، پشت پرده ساخت یک فیلم و گرامیداشت مجموعه های تلویزیونی از بخش های این جشنواره خواهد بود. نگاهی ویژه به آثار فیلیپ روسلو فیلمبردار شماری از مهمترین فیلم های سینمایی که جایزه اسکار را برای فیلم “و رود جاری است” در سال 1992 با بازی رابرت ردفورد دریافت کرد و علاوه بر این برنده سه جایزه سزار در سال های 1982، 1987 و 1995 است، از دیگر برنامه های این جشنواره است.


اریک کانتونای فرانسوی 47 ساله است و 181 بازی برای منچستر یونایتد انجام داد و 80 گل زد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …