آغاز و پایان جشنواره فیلم لندن در دستان تام هنکس

به گزارش ایرانگرد نیوز به نقل از سایت جشنواره فیلم لندن، این جشنواره که برای دومین سال به ریاست کلر استوارت برگزار می شود در 12 روز برگزاری‌اش 234 فیلم بلند و مستند از بهترین فیلم های انگلیسی و بین المللی را در معرض دید عموم قرار می دهد که از این میان 22 فیلم برای اولین بار در جهان در این جشنواره به نمایش در می‌آیند.

 

نمایش 134 فیلم کوتاه یا انیمیشن از دیگر رویدادهای این جشنواره است. جشنواره فیلم لندن از 9 تا 20 اکتبر (17 تا 28 مهرماه) برگزار می شود. شروع این جشنواره با اکران فیلم “کاپیتان فیلیپس” به کارگردانی پل گرین گراس رقم می خورد. این نمایش اکران اول این فیلم در اروپا است. این فیلم بر مبنای یک ماجرای واقعی از گروگانگیری یک کشتی آمریکایی در سال 2009 و با بازی تام هنکس ساخته شده است.

فیلم دیگری از تام هنکس با عنوان “نجات آقای بنکس” پایان دهنده این جشنواره خواهد بود. تام هنکس در این فیلم که ماجرای ساخته شدن فیلم مری پاپینز را روایت می کند، در نقش والت دیسنی ایفای نقش کرده است.

 

“فیلومنا” با بازی جودی دنچ و استیو کوگان، “12 سال یک برده” با بازی چیوتل اجیوفور، مایکل فاسبندر و برد پیت به کارگردانی استیو مک کویین، “جاذبه” با بازی ساندرا بولاک و جورج کلونی، “درون لوین دیویس” فیلمی از برادران کوئن با بازی اسکار ایزاک، کری مولیگان و جاستین تیمبرلیک در کنار “روز کارگر” با بازی کیت وینسلت و جاش برولین به کارگردانی جیسون رایتمن که برای اولین بار در اروپا به نمایش در می آید و نیز دومین فیلم رالف فاینس با عنوان “زن نامرئی” با بازی فاینس و فلیسیتی جونز از دیگر فیلم های این جشنواره هستند.

 

پل گرین گراس، تام هنکس، فیصل احمد، بری اکروید، جان لی هنکاک، اما تامپسون، آلیسون اوون، استفن فریرز، جودی دنچ و استیو کوگان، استیو مک کویین، برادران کوئن، کری مولیگان و اسکار ایزاک از جمله ستارگان حاضر در این جشنواره خواهند بود. مهمانان بیشتری در این جشنواره شرکت می کنند که فهرست کامل اسامی آنها در ماه اکتبر اعلام می شود.

 

جایزه “بهترین فیلم جشنواره” که در بخش رقابتی اهدا می شود، جایزه “ساترلند” که به اولین فیلم یک کارگردان در بخش رقابتی اهدا می شود و جایزه “گریرسون” که در بخش رقابتی فیلم های مستند اهدا می شود از جوایز این جشنواره هستند.

 

در بخش رقابت اصلی این فیلم ها شرکت دارند:

 

“سوء استفاده از ضعف” ساخته کاترین بریلات

 

“جفت” ساخته ریچارد آیودی

 

“آدیا” ساخته پاول پاولیکوفسکی

 

“شبیه پدر، شبیه پسر” کوری ادا هیروکازو

 

“ظرف غذا” ساخته ریتش باترا

 

“از گزارش خوب” ساخته جمیل ایکس تی کبکا

 

“پارک لند” ساخته پیتر لندسمن

 

“کهنه ها و ژنده ها” ساخته احمد عبدالله

 

“غول خودخواه” ساخته سلیو بارنارد

 

“پر ستاره” ساخته دیوید مکنزی

 

“تام در مزرعه” ساخته خاویر دولان

 

“شیارها” ساخته جان کوران

 

“زیر پوست” ساخته جاناتان گلیزر

 

طبقه‌بندی موضوعات مدنظر این جشنواره شامل موضوع عشق، مناظره، شهامت، خنده، دلهره، مکتب فکری، سفر، شنیداری و خانوادگی است. این تقسیم بندی برای راحت کردن کار انتخاب فیلم ها انجام می شود.

 

در بخش عشق فیلم “گذشته” ساخته اصغر فرهادی حضور دارد. “آبی گرمترین رنگ است” فیلم منتخب جشنواره کن از دیگر فیلم های این بخش است.

 

در بخش گنجینه ها نیز فیلم های بازسازی شده کلاسیک از آرشیو سینمایی به نمایش در می آیند که فیلم هایی چون “بانویی از شانگهای” ساخته اورسون ولز در سال 1947، “پرتره جیسون” ساخته شرلی کلارک در سال 1967 و ویتنام درک بوگارد در سال 1961 از جمله آنها هستند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …