حضور “سندباد” ایرانی در جشنواره ای فرانسوی

به گزارش ایرانگرد نیوز، نمایش عروسکی “سند‌باد” کاری از گروه نمایشی داروک به کارگردانی فاطمه سوزنگر و محمد بابایی راهی جشنواره بین‌المللی “شارویل مزیر” فرانسه شد. این جشنواره که از بزرگترین و معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی نمایش عروسکی است، از 20 تا 29 سپتامبر (29 شهریور تا 8 مهرماه) برگزار می‌شود و 90‌ گروه نمایشی عروسکی از کشورهای مختلف دنیا در آن به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

 
این جشنواره هر دو سال یک‌بار به مدت 10 روز برگزار می‌شود و چندین هزار بیننده از تمامی دنیا برای دیدن و شرکت در آن راهی این شهر می‌شوند. گروه نمایشی “داروک” تنها گروهی است که از ایران در این جشنواره بین‌المللی حضور دارد و نمایش عروسکی “سندباد” را با تکنیک تئاتر کاغذی و با بهره‌گیری از عناصر ایرانی روی صحنه خواهد برد.

 
نمایشنامه “سندباد” بر اساس قصه‌های “سندباد بحری” (قصه‌های هزار و یک‌شب) و با بهره‌گیری از شخصیت‌های افسانه‌ای ایرانی نوشته شده است. صحنه و عروسک‌های نمایش با الهام از مینیاتورهای ایرانی ساخته شده‌اند و موسیقی نمایش نیز موسیقی سنتی ایرانی است.

 
گروه “داروک” اگرچه از عناصر ایرانی در اجرای “سندباد” بهره برده است، اما جهت ارتباط بیشتر با مخاطب در تجربه‌ای جدید، با همکاری گروه فرانسوی “Papeir Theater”، این نمایش را به زبان فرانسه در جشنواره شارلویل مزیر اجرا می کند.

 
نمایش “سندباد” در سال 2011 نیز موفق به راهیابی به فستیوال بین‌المللی تئاتر کاغذی فرانسه شده بود.

 
نویسندگی و کارگردانی این اثر را فاطمه سوزنگر و محمد بابایی بر عهده دارند. طراحی و ساخت صحنه و عروسک‌های “سندباد” با فاطمه سوزنگر بوده است و بهرام بهبهانی، مهرنوش شریعتی، محمد بابایی و فاطمه سوزنگر نیز عروسک‌گردان‌های این نمایش هستند. ‌الن لوکوک، بریس کاپی و نرگس مجد نیز صداپیشگی عروسک‌های این نمایش ایرانی را بر عهده دارند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …