نیازمند مدیران سینمایی با تجربه هستیم/ پشت در نماندن هنرمندان سینما

به گزارش ایرانگرد نیوز، مراسم تودیع و معارفه مدیران سازمان سینمایی روز سه‌شنبه 2 مهرماه با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علیرضا رضاداد مشاور عالی سازمان سینمایی، جلیل عرفان منش، مهدی عظیمی میرآبادی، احمد میرعلایی، مهدی رجبی فروتن، محمد احسانی و سیدمهدی طباطبایی نژاد در سازمان سینمایی برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم جلیل عرفان منش معاون سابق حفظ آثار سینمایی سازمان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: جا دارد به احسانی معاون جدید سازمان سینمایی تبریک بگویم که فرد بسیار دانشی و ارزشی است. از ایشان سپاسگذاری می کنم که این مسئولیت را قبول کرد و این بار گران را از دوش من برداشت.

 

وی افزود: تردیدی ندارم ایوبی و همکارانش در دوره پیش رو خدمت به اهالی سینما را مغتنم می دانند و تلاش مضاعفی در این ارتباط خواهندکرد تا به سینمای متعالی کمک بیشتری شود. در دوره اخیر افق امیدوار کننده با تدبیر و عدالت همراه است.

 

عرفان منش در ادامه سخنان خود بیان کرد: من نمی خواهم امروز گزارش کار ارائه بدهم. حفظ اعتدال و دوری از نگرش های تنگ نظرانه و سلیقه ای از منظومات سینماست. ما در دوره خود مراقب بودیم حقوق هیچ سینماگری ضایع نشود البته شرایطی که بنده و همکارانم در آن قرار داشتیم قابل درک و بسیار خاص بود.

 

معاون سابق حفظ آثار سینمایی سازمان تاکید کرد: تجربه سه دهه اخیر انقلاب نشان داده سینماگران از نبوغ بالایی برخوردار هستند و مسئولین نیز بر این باور پایبندند. اگر می خواهیم سینمای ایران بدرخشد گام نخست همگرایی بین سینماگران و هم افزایی با دیگر نهادها است که می تواند از این طریق اقدامات عالمانه ای در فرهنگ کشور صورت بگیرد.

 

وی در پایان صحبت هایش عنوان کرد: برداشتن یک مانع و گشودن یک گره بزرگترین سند اعتباری هر مدیر محسوب می شود. امیدوارم من نیز در این راه کوتاهی نکرده باشم.

 

در ادامه عظیمی میرآبادی معاون سابق فعالیت های سمعی و بصری سازمان سینمایی گفت: از ایوبی عزیز تشکر می کنم که برخورد و رفتار بزرگ منشانه وی یکی از درس‌های اخیرم بود. او اجازه داد من در موقعیت دیگری در خدمت سینما باشم همچنین از جواد شمقدری سپاسگزارم که افتخار خدمتگزاری به من را داد تا بتوانم خدمت بیشتری به سینما بکنم.

 

وی افزود: از زمانی که بنده به این بخش آمدم نزدیک جشنواره فجر بود و تقریبا همه جا تعطیل و درگیر این رویداد بودند و پس از آن نیز نزدیک نوروز بود و باز هم همه جا تعطیل؛ قطعا در این تعطیلی ها من توقعی نداشتم چرا که بودجه و امکانات نبود و ساختار نیز در حال تغییر بود.

 

این مدیر سینمایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امیدوارم شرایطی که برای محمد احسانی فراهم شده است بسیار بیشتر از آن مقطع باعث شود که به سینما کمک کند. می دانستم که حسن برخورد احسانی زبانزد است و امیدوارم در این مدیریت نیز به خوبی جلوه کند. بنده به موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی می روم و در آنجا خدمتگزار سینمای کشور خواهم بود.

 

رجبی فروتن مدیرکل سابق روابط بین الملل سازمان سینمایی نیز در این مراسم عنوان کرد: من در 4 دولت به نمایندگی از شما در بخش کارشناسی ارشاد همکاری می کردم و امیدوارم پس از من شرایطی فراهم شود تا دوستان دیگر هم بتوانند با نظرهای کارشناسی خود این سازمان را هدایت کنند.

 

وی افزود: من در سه مسئولیت نمایش خانگی و در دو معاونت در گذشته و سازمان سینمایی در شکل فعلی حضور داشتم. اگر خطا و لغزشی از من سر زده است، ببخشید.

 

پس از صحبت های کوتاه رشید ایمانی مدیر کل حراست، حمیدرضا دیبایی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی گفت: شش سال پیش به دعوت محمدرضا جعفری جلوه پا به عرصه رسانه ای سینما گذاشتم و خوشحالم که هم اکنون امید در جامعه شکل گرفته است.

 

در ادامه این مراسم حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی گفت: در ایام باشکوه دفاع مقدس هستیم و یادی می کنم از شهدا که با خلق حماسه های بزرگ، این ایام خوب و پر امید را برای ما آفریدند. این ایام باشکوه بازگشت به ریشه هاست به همین دلیل است که من معتقدم همه سینمای ایران باید سینمای دفاع و مقاومت و ارزشهای دفاع مقدس باشد. با توجه به همین موضوع به تقسیم بندی ها معتقد نیستم چرا که باید همه سینما در خدمت ارزشها و اصولها باشد.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نرمش قهرمانانه، عنوان کرد: ایشان به چه خوبی تئوری نرمش قهرمانه را برای بیرون آمدن از بحران ها مطرح کردند، نرمش قهرمانانه ای که امروز زمانش بود. این دلیل عملی موفقیت نظام ولایی و یک نمونه الگوی جدید حکومت در شرق است.

 

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: جا دارد گرامی بداریم این فضای پرامید را و نگاه جدیدی که پیش روی مدیران است. از همه مدیران شاسته ای که سالها سکاندار سازمان سینمایی بودند تشکر می کنم. من بر این باورم که ما نیازمند مدیرانی هستیم که در طول این سالها تجربه کرده اند. ما در عرصه فرهنگی مدیران زیادی نداریم به همین دلیل باید از توان مدیرانی استفاده کنیم که تجربه ای در این مسیر دارند.

 

ایوبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدوارم در این راه با توجه به شرایط پیش رو، سینمای پرامید هم متولد شود. حق سینمای ما این مشکلات و حاشیه ها نبوده است و باید از آنها عبور کنیم و به داد صنعت سینما و مشکلات اصناف برسیم. البته این با همراهی مدیران با تجربه و نشست های مشورتی امکانپذیر می شود. امروز متعلق به سینماگرانی است که در این سالها کار نکرده اند چرا که آنها نیز با موج امید همراه شده اند و برای همکاری دوباره اعلام آمادگی کرده اند و می خواهند دوباره فیلم بسازند.

 

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به مضمون فیلم های اجتماعی یادآور شد: باید چهره پر امید و بانشاط و زیبا از ایران نشان دهیم. می توان فقر را هم زیبا نشان داد. نمی توان انتظار داشت سینما از مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دور باشد. ایران هم مثل همه جوامع بزرگ به این مشکلات عادت دارد. نباید فکر کنیم که اگر مشکلی نشان داده شده از عظمت جامعه بزرگ ما کاسته است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: امید داریم سینمای امید شکل بگیرد و سالهای کم کاری و بیکاری گذشته را جبران کند. من مدیران جدید سازمان و زیر مجموعه ها را با وسواس زیادی انتخاب کردم و امیدوارم آنها نیز موفق عمل کنند. توجه کنیم که صنعت سینما مدرن ترین صنعت در همه دنیاست. باید بدانیم سینماگرانی که به این ساختمان می آیند حق دارند که از ما انتظار داشته باشند، کار فرهنگی کار کارمندی نیست.

 

ایوبی با اشاره به اهالی سینما به عنوان مخاطبان مدیران فرهنگی و سینمایی، گفت: مخاطبان شما در این ساختمان با بقیه وزارتخانه های دیگر فرق می کنند چرا که فرهیخته و حساس هستند. نکند مدیری یا رئیسی اهالی فرهنگ و هنر را در پشت درهای بسته نگهدارد. ملاقات نکردن و نه گفتن به آنها باید به زبان خودشان باشد. اگر اعتماد دو سویه به وجود آید سازمان بالنده خواهد شد.

 

رئیس سازمان سینمایی افزود: اگر به سینما و فرهنگ علاقه و باور نداریم جایمان در این ساختمان نیست. باید نظام اداری را به روز کنیم و انتظار جامعه سینمایی از ما این است که قانون جای سلیقه ها را بگیرد. کارهای سلیقه ای و ابهام در مدیریت جامعه پرامید، سینما را ناامید می کند. از مدیرانم در تمام سطوح می خواهم با همه با اخلاق رفتار کنند. کارمند با انگیزه و خوشحال و با نشاط بازده کاری بیشتری دارد.

 

این مدیر فرهنگی با اشاره به جایگاه سازمان سینمایی گفت: ما یک سازمان تخصصی هستیم. اگر دانش نداریم باید به دانش کافی مجهز شویم زیرا سازمان سینمایی نمی تواند در گذشته بماند و باید سعی کند دائما خود را به روز کند. سازمان و معاونت ها و ادارات آن نیاز به بازنگری دارند. ارتباط با مراکز ذیربط دوباره باید تایید شود تا به سمت تخصص گرایی و شایسته گرایی برویم چراکه جهان به سرعت در حال حرکت است.

 

ایوبی با تشکر از همراهی اهالی رسانه عنوان کرد: جا دارد از اهالی رسانه به خاطر همراهی با ما در این مدت قدردانی کنم. ما به همکاری با شما نیازمندیم و اولویت من همواره شنیدن است. البته من صداهای آهسته را بیشتر می شنوم و صداهای بلند را خوب نمی شنوم چراکه حرفهای خوب را می شود آهسته تر زد.

 

رئیس سازمان سینمایی در پایان تاکید کرد: جهان منطقه منتظر سینمای ایران است و همچنین جهان غرب هم منتظر است تا سینمای پرامید ایران را ببیند. سینمای مولف و با اندیشه متعلق به ایران است. غرب و شرق می خواهند از این سینما استفاده کنند.

 

پس از دریافت لوح تقدیر مدیران سابق سازمان سینمایی از ایوبی، علیرضا رضاداد، محمد احسانی، نصرالله مرادی، رضا بشر دوست، لادن طاهری و رسول صادقی نیز حکم های خود را دریافت کردند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …