صيانت از ميراث فرهنگي و حفاظت از هنرهاي سنتي در گرو آموزش به كودكان است

صيانت از ميراث فرهنگي و حفاظت از هنرهاي سنتي در گرو آموزش به كودكان است

رئیس مرکز روابط عمومي و اطلاع رسانی سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: صيانت از ميراث فرهنگي و حفاظت از هنرهاي سنتي در گرو آموزش به كودكان است.«امين عارف نيا» در حاشيه نشست مسوولان ارشد سازمان هاي فعال در عرصه كودك در مركز آفرينش هاي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تهران اظهار داشت: اگر مي خواهيم مردم خودشان را حافظان ميراث فرهنگي كشور بدانند و از آثار تاريخي صيانت كنند بايد از دوران كودكي اهميت ميراث فرهنگي را به كودكان آموزش بدهيم.

وي با بيان اين كه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري برنامه هاي بلند مدت و كوتاه مدت متنوعي را براي كودكان و نوجوانان تدارك ديده است، افزود: اميدواريم در آينده نزديك شاهد رخداد هاي خوبي دراين حوزه در سازمان باشيم.

عارف نيا برنامه هاي سازمان ميراث فرهنگي در هفته ملي كودك را برنامه هاي آموزشي و تفريحي نام برد و گفت: درب هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري براي كودكان در اين هفته باز است و سازمان ميزبان كودكان خواهد بود.

مدير كل روابط عمومي ميراث فرهنگي اظهار اميدواري كرد كه در كارگروه هاي آموزشي و فرهنگي كه در سازمان تدارك ديده شده است، در انتقال مفاهيم مرتبط با ميراث فرهنگي به كودكان اقدام موثري انجام شود.

عارف نيا از باستانشناسان كوچك، آشنايي با حفاظت و مرمت آثار سفالي، آمبولانس كتاب، صحافي سنتي، باغ ايراني، نگارگري براي كودكان، كارگاه سفال، قصه گويي و خيمه شب بازي به عنوان كارگروه هايي نام برد كه در ساختمان مركزي سازمان، كاخ موزه ها و مراكز استانها برگزار مي شود.

وي برگزاري ميزگرد تخصصي تحت عنوان كودكان در حوزه هاي تعاملي در سازمان ميراث فرهنگي، برپايي ۱۰نشست تخصصي درمورد كودكان و ميراث فرهنگي در عناوين متنوع با حضور كارشناسان و صاحبنظران را ديگر اقداماتي عنوان كرد كه در هفته كودك شاهد برگزاري آنها در سازمان ميرزاث فرهنگي خواهيم بود.

عارف نيا در بخش ديگري از سخنانش برپايي تور ري براي نويسندگان كودك و نوجوان، نمايشگاه موزه تاريخ كودكي با مشاركت موسسه تاريخ ادبيات كودكان را از ديگر برنامه هاي سازمان ميراث فرهنگي براي كودكان در هفته ملي كودك نام برد و افزود: نمايشگاه عكس كودك و فرهنگ كه به معرفي كودكان اقوام ايراني مي پردازد، نمايشگاه كتاب كودك، اكران فيلم هاي مرتبط با موزه و كودكان در دستور كار سازمان قرار گرفته است كه در آمفي تئاتر ها و مراكزي كه در اختيار سازمان در تهران و استان ها است، پخش مي شود.

مدير كل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: در روز پنج شنبه ۱۸ مهرماه بازديداز موزه ها و اماكن فرهنگي تحت پوشش سازمان براي كودكان و خانواده هاي آنان رايگان خواهد بود.

وي افزود: پوستر و ويژه نامه مطبوعاتي با موضوع كودكان در سازمان ميراث فرهنگي منتشر خواهد شد.

هفته ملي كودك در سال جاري با شعار زنده باد كودكي، زنده باد زندگي از دوشنبه پانزدهم مهرماه تا يك شنبه بيست و يكم مهرماه با همكاري وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي و غير دولتي برگزار مي شود.

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …