رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران: غبن صادرات صنایع‌دستی ایران فاحش است

غبن صادرات صنایع دستی ایران فاحش است.

 اسدالله عسگر اولادی رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در مراسم تجلیل از صادرکنندگان و فروشندگان برتر صنایع دستی گفت: صنایع دستی یکی از محورهای صادرات است اما ما این حوزه را محور قرار نداده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه غبن صادرات صنایع دستی ایران فاحش است، تصریح کرد:  صادرات محور بقا یک کشور است و اگر صادرات نداشته باشیم توسعه و استقلال نخواهیم داشت، باید همواره سعی کنیم صادرات بر واردات فزونی داشته باشد و در این رابطه یکی از رشته‌های قابل ارزش، صنایع دستی است.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه وابسته‌های بازرگانی که به کشورهای مختلف اعزام می شوند باید با آثار صنایع دستی آشنا شوند، ادامه داد: باید هیات‌هایی را برای معرفی صنایع دستی به نمایشگاه‌های خارجی اعزام کنیم و در این رابطه سازمان توسعه تجارت باید حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل آورد.

عسگراولادی تصریح کرد: صنایع دستی کشور ما باارزش است اما حضور آن در کشورهای خارجی کم رنگ است.

وی با بیان اینکه شالوده و ساختار صنایع دستی باید تغییر کند، افزود: صنایع دستی مظلوم است و این مظلومیت  باید توسط سازمان میراث فرهنگی رفع شود.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه از زمان حضور سلطانی‌فر در سازمان میراث فرهنگی تحول ایجاد شده است، افزود: بازاریابی، حضور در نمایشگاه‌ها و ایجاد فروشگاه‌های تخصصی  از جمله راهکارهای حل مشکلات این حوزه است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …