حفاظت از جنبه‌های تاریخی مجموعه کاخ مروارید تخصص سازمان میراث فرهنگی است

مدیرکل امور موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حفاظت از جنبه‌های فرهنگی و تاریخی بناها و اماکن تاریخی از جمله مجموعه کاخ مروارید در تخصص سازمان میراث فرهنگی است.

طبق مصوبه ابتدایی شورای انقلاب مقرر شد تمامی بناهایی که جنبه و کاربری فرهنگی و تاریخی دارند به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سپرده شوند.
مدیرکل امور موزه‌ها تصریح کرد: مجموعه‌های نیاوران و سعدآباد، از جمله این اماکن است که برای حفظ جایگاه فرهنگی و تاریخی حفاظت و تصدی آنها به سازمان میراث فرهنگی سپرده شده است.کارگر با اشاره به اینکه تنها سازمانی که می‌تواند جنبه فرهنگی این مجموعه‌ها را حفظ کند سازمان میراث فرهنگی است، یادآور شد: مجموعه کاخ مروارید به عنوان یکی از اماکن به جا مانده از دوران‌های پیشین باید در معرض دید عموم قرار بگیرد و ساختار موزه‌ای آن حفظ شود.

وی سازمان میراث فرهنگی را تنها ارگانی دانست که توانایی حفاظت از جنبه‌های تاریخی و فرهنگی این آثار را دارد.

مدیرکل موزه‌ها تصریح کرد: با توجه به لزوم حفظ جنبه‌های فرهنگی آثار و بناهای تاریخی مجموعه تاریخی کاخ مروارید با حکم دادستان استان البرز به میراث فرهنگی  واگذار شد چراکه حفاظت و نگهداری از جنبه‌های فرهنگی این مجموعه فقط در تخصص سازمان میراث فرهنگی است.

کارگر در پایان افزود: با تصدی سازمان میراث‌فرهنگی بر مجموعه کاخ مروارید این اثر تاریخی از نگاه اقتصادی مصون می‌ماند و جنبه فرهنگی آن حفظ می‌شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …