حجت الاسلام والمسلمين قرائتي در جمع مديران واحدهاي اقامتي: توزيع بسته هاي فرهنگي به زيارت آگاهانه كمك می‌کند

توزيع بسته هاي فرهنگي به زيارت آگاهانه كمك می‌کند

رئيس ستاد اقامه نماز كشور با اشاره به ضرورت توزيع بسته هاي فرهنگي در واحدهاي اقامتي گفت: توزيع بسته هاي اقامتي كمك شاياني به زيارت آگاهانه خواهد كرد و نقش بسزائي در آموزش مفاهيم مرتبط با زيارت براي زائران دارد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي با بيان اين مطلب در جمع تعدادي از مديران واحدهاي اقامتي و مديران و فعالان حوزه گردشگري در مشهد با تاكيد بر انتقال صحيح مفاهيم مرتبط با زيارت به زائران گفت: ْنچه كه اهميت دارد زيارت آگانه و از روي شناخت است كه در اين ميان توزيع بسته هاي فرهنگي مي تواند نقش بسيار مهمي در زيارت آگاهانه داشته باشد.

وي از زيارت به عنوان يك حركت بزرگ در زندگي انسان ها ياد كرد كه تاثيرات بسيار زيادي براي فرد زيارت كننده دارد و ادامه داد: زيارت به انسان ها جاني دوباره مي بخشد و روح تازه اي در كالبد انسان ها جاري مي كند و آنچه كه در اين ميان مهم به نظر مي رسد اين است كه زائر از روي شناخت و با دقت كافي و به صورت آگاهانه به زيارت برود.

اين معلم اخلاق در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به جايگاه مشهد مقدس در حوزه زيارت و گردشگري مذهبي اضافه كرد: فعاليت مديران و مسئولان حوزه گردشگري و واحدهاي اقامتي در مشهد با فعاليت تمامي مديران در استان هاي ديگر متفاوت است چراكه خراسان رضوي ميزبان ميليون ها زائري است كه براي زيارت امام علي بن موسي الرضا(ع)، به اين استان مشرف مي شوند.

وي تاكيد كرد: واحد هاي اقامتي در اين استان بايد از شرايط ويژه اي برخوردار باشند به گونه اي كه موضوعاتي مانند مسايل فرهنگي  بايد در اولويت اول فعاليت هاي اين واحدها قرار گيرد.

وي افزود: حضور زائران در واحدهاي اقامتي فرصت غنيمتي است تا زائران با شعائر ديني و آموزه هاي زيارت آشنا شوند و در اين راستا حضور يك اسلام شناس و كارشناس ديني در اتحاديه هاي مرتبط با واحدهاي اقامتي مي تواند به رفع اشكالات و شبهات زائران كمك كند.

حجت الاسلام قرائتي در ادامه با بيان اينكه زيارت زمينه ساز اصلاح انسان هاست گفت: مديران و دست اندركاران واحدهاي اقامتي بايد از اين فرصت پيش آمده براي نشر معارف اسلامي استفاده كنند.

وي با بيان اينكه ارتباط رو در رو و مستقيم با زائران از تاثير گذاري بيشتري برخوردار است ادامه داد: اين ارتباط مستقيم مي تواند تاثريات بيشتري را به مخاطب داشته باشد و از اين فرصت بايد به نحو مطلوب استفاده كرد.

رئيس ستاد اقامه نماز كشور در بخش ديگري از صحبت هاي خود با بيان اينكه جمع آوري خاطرات زائران يكي از روش هاي تاثير گذاري و هدايت همگان به حساب مي آيد خاطر نشان كرد: اين فرصت بسيار ارزشمندي است كه در مشهد الرضا(ع) وجود دارد و بايد از اين فرصت استفاده كرد.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …