دومین جشنواره انگور در ارومیه برگزار می‌شود

دومین جشنواره انگور در ارومیه برگزار می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: دومین جشنواره انگور در ارومیه با هدف معرفی و حفظ سنت های فرهنگی منطقه از 18 لغایت 21 شهریور ماه سالجاری در دهکده ساحلی چی چست این شهر برگزار می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، جلیل جباری در نشست خبری با تعدادی از خبرنگاران استانی با اعلام این مطلب اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد اجرائی خدمات سفر آذربایجان غربی دومین جشنواره انگور از روز سه شنبه 18 شهریور ماه ساعت 17:30  به مدت چهار روز در دهکده ساحلی چی جست ارومیه برگزار می شود.

وی افزود: به منظور اجرای این جشنواره کمیته های مختلفی با مشارکت شهرداری ارومیه، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، صدا و سیما و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان تشکیل شده است.

جباری با تبیین محورهای  برگزاری جشنواره انگور گفت:  این جشنواره با هدف معرفی نقش انگور در اقتصاد (کشاورزی، گردشگری، صنعت و کارآفرینی)، ارائه طرح های توجیهی فنی، اقتصادی کشت و صنعت انگور، معرفی تاَمین سرمایه داخلی و خارجی ، حفظ سنت ها و  توسعه صنعت توریست در استان برگزار می شود.
وی اجرای برنامه های مراحل تولید شیره انگور، کشمش و محصولات انگور به صورت عملی و سنتی را قسمتی از برنامه های جشنواره توصیف کرد و افزود: عرضه میوه و مشتقات انگور با تخفیف ویژه در دهکده ساحلی چی چست ،  ارائه مقالات، بروشور و سی دی نحوه باغداری و آشنائی با درخت انگور به صورت رایگان نیز از دیگر برنامه های این جشنواره است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از برپائی برنامه تورهای ارومیه گردی و استان گردی به صورت رایگان در این جشنواره خبر داد و اضافه کرد:  برپائی نمایشگاههای صنایع دستی، غذاهای محلی استان ، ارائه خدمات ویژه به بازدید کنندگان، برگزاری جشن های متنوع و شاد و جشنواره های محلی در کنار جشنواره انگور از دیگر برنامه های مهم در این جشنواره خواهد بود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …