توسعه پایدار شهری با حفظ میراث مشاهیر کشور محقق می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران  در حاشیه آیین بزرگداشت پروفسور حسابی گفت: توسعه پایدار شهری با حفظ میراث مشاهیر و مفاخر بزرگ کشور محقق خواهد شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در حاشیه آیین بیست دومین بزرگداشت پروفسور حسابی پدر علم فیزیک ایران ، رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان آنکه : مشاهیر و مفاخر علم و ادب و هنر در هر جامعه ، آئینه ای از میراث تمدن و فرهنگ آن سرزمین محسوب می شوند گفت : تویعه پایدار شهری ، با حفظ میراث مشاهیر و مفاخر بزرگ کشور محقق خواهد شد.
خسروآبادی در ادامه این مراسم تصریح کرد : توسعه پایدار شهری ، توسعه ای است که تمام جنبه های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی … را در شهر همگام با هم پیش می برد البته تامین نیازهای حال حاضر بشر و نیاز نسل های آینده را نیز در نظر بگیرد.

خسرو آبادی با تاکید بر آنکه دیدار از خانه  مشاهیر و چهره های ماندگار در دور جدید تورهای تهرانگردی نهادینه خواهد شد ، هدف از بازدید خانه مشاهیر را معرفی زندگی نخبگان به مردم ، بویژه نسل جوان جامعه و معرفی ظرفیت های پایتخت در خصوص فرهنگ و هنر ، علم و دین و سیاست به گردشگران و تبادل فرهنگی عنوان کرد.

این مقام مسئول در پایان گفت : آنچه یک خانه را در شرایط کنونی به خانه ای ویژه و خاص مبدل می سازد، جدا از معماری آن می تواند به دلیل شخصیت علمی ، ادبی ، هنری و حتی سیاسی فرد باشد .

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …