افتتاح هفتاد و نهمین نمایشگاه صنایع دستی فلورانس

هفتاد و نهمین نمایشگاه صنایع دستی فلورانس از ۴ اردیبهشت ماه با هدف معرفی هر چه بیشتر صنایع دستی و هنر های سنتی در دنیا در فلورانس ایتالیا آغاز به کار کرد.
پویا محمودیان سرپرست دفتر صادرات معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه ازقدیمی ترین نمایشگاه های اتحادیه اروپا در زمینه صنایع دستی است که امسال هفتاد و نهمین دوره آن برگزار می شود.در این نمایشگاه کالاهای نفیس صنایع دستی عرضه می شود شرکت کنندگان و بازدید کنندگان این نمایشگاه بطور کلی طراحان و دکوراتورها هستند.
وی در ادامه با بیان این مطلب که سال گذشته که در این نمایشگاه فروش خوبی داشتیم گفت: در مجموع از شرکت در این نمایشگاه راضی بودیم، برای نمایشگاه امسال هم ۸ نفر هنرمند و صنعتگر از استان های مازندران، تهران، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و البرز پس ازبررسی های صورت گرفته برای حضور در این نمایشگاه انتخاب شدند.
وی گفت: هنرمندانی که اعزام می شوند از هنرمندان شاخص کشور هستند که در رشته های منبت و معرق، زیور آلات سنتی، احجام فلزی، گلیم و ورنی، چاپ باتیک، هم جوشی شیشه، خراطی روی چوب در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند.
وی تصریح کرد: این نمایشگاه به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد که امیدواریم در پایان این نمایشگاه شاهد نتایج و استقبال خوبی باشیم همچنین در این نمایشگاه عرضه و فروش آثار صنایع دستی را بطور همزمان داریم.
وی در ادامه تاکید کرد: از اهداف این نمایشگاه عرضه صنایع دستی و هنرهای زیبای کشور در اتحادیه اروپا با خاصیت سفارش پذیری به منظور توسعه صادرات صنایع دستی که امیدواریم که در پایان نمایشگاه سفارش تولید به هنرمندان شرکت کننده از سوی تجار بازدید کننده داده شود.
وی افزود: این نمایشگاه یکی از ابزار های اولیه و اصلی و در واقع ویترین هنرهای سنتی کشور و نمایشگاه های خارج از کشور است که به نوعی می توان گفت قویترین ابزار بازاریابی بین المللی است که به افزایش صادرات در کشور کمک می کند.

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …