اتمام بررسی سیاست های کلی محیط زیست در مجمع تشخیص

رییس کمیته خاص محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام از اتمام رسیدگی به طرح سیاست های کلی محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

ه گزارش ایرنگرد نیوز از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سید محمد مجابی افزود: تصویب این سیاست ها به آن جهت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که بر اساس قانون اساسی، سیاست های کلی در حوزه های مختلف پس از ابلاغ رهبری به عنوان یکی از مهمترین اسناد بالادستی، روشنگر و هدایتگر قوانین و برنامه های کشور است.

وی با اشاره به اینکه سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست برای نخستین بار با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام به رهبری تقدیم می شود، گفت: بر اساس قانون اساسی این سیاست ها پس از تایید و ابلاغ توسط رهبری لازم الاجرا خواهد بود.

رییس کمیته خاص محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: توجه به منابع حیاتی از جمله هوا، آب، خاک، همچنین تنوع زیستی از جمله مواردی است که در سیاست های کلی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

مجابی ضرورت ایجاد نظام هماهنگ و یکپارچه برای مدیریت محیط زیست کشور و توجه به رعایت عدالت و حقوق بین نسلی را از دیگر موارد مطرح شده در سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست برشمرد و اظهار کرد: اقتصاد سبز، استقرار نظام حسابرسی زیست محیطی، ارتقای مطالعات، تحقیق ها و گسترش سطح آگاهی های زیست محیطی، تقویت سرمایه های اجتماعی تحت عنوان فعالان حوزه محیط زیست و مباحث مربوط به دیپلماسی محیط زیست نیز در بندهای دیگر این سیاست ها مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اهمیت تصویب و ابلاغ سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست برای نخستین بار در کشور، همچنین بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار ۱۷ اسفندماه سال گذشته با مسوولان و فعالان حوزه محیط زیست، ابراز امیدواری کرد: با ابلاغ این سیاست ها توسط رهبر معظم انقلاب و بهره گیری از آنها در برنامه های میان مدت همچون برنامه ششم توسعه شاهد بهبود شرایط و جایگاه محیط زیست کشور باشیم.

رییس کمیته خاص محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی آب و محیط زیست در کشور، ابلاغ سیاست های محیط زیست توسط رهبری، فرصتی مغتنم برای ایجاد عزمی راسخ به منظور بهبود شرایط محیط زیست کشور است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …