معاون رییس جمهوری: میراث فرهنگی نفس تازه کرده است

معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: میراث فرهنگی ایران پس از دست و پنجه نرم کردن با تحریم های خارجی و نامهربانی های داخلی، نفس تازه کرده است.

مسعود سلطانی فر در آیین گشایش چهاردهمین گردهمایی سالانه باستانشناسی ایران عنوان کرد: باستان شناسی گوهر شب چراغ ایرانی هاست و وظیفه ما زدودن گرد و خاک از این پیکر شریف و دمیدن روح تازه در کالبد این دانش شریف پس از سال ها بی مهری و تابش بی ترحم زمانه است.
وی افزود: زمان درو کردن آنچه کاشته ایم نزدیک است و دولت تدبیر و امید، فرهنگ را جزء واجبات معنوی مردم ایران می داند؛ فرهنگی که بالاترین سرمایه مردم برای بیداری و پویایی در زندگی امروز است.
سلطانی فر ادامه داد: جهان در آغاز هزاره سوم تاریخی خود کوچک و به دهکده جهانی تبدیل شده است و ایران نیز در آستانه تحولات بزرگی است که با میل یا بی میل ما تحت تاثیر امواح سهمگین این جهانی شدن قرار می گیرد و تنها راه ماندگاری و توفیق پرداختن به فرهنگ و آیین گذشتگان و میراث فرهنگ است.
رییس سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: تشکیل هیات امنای بناهای تاریخی و فرهنگی، ایجاد انجمن های میراث فرهنگی، فعال کردن موزه های مختلف، راه اندازی موزه بزرگ خراسان و ثبت سه اثر جهانی در یونسکو و تعیین حریم بناهای در معرض خطر تخریب از جمله مهم ترین اقدامات سازمان میراث فرهنگی برای حفظ و حراست میراث ملی ما بوده است.
سلطانی فر خاطرنشان کرد: تا زمانیکه در این عرصه مسئولیت دارم از هیچ کوششی برای حفظ میراث ملی دریغ نمی ورزم؛ همانطور که اقدام جلب مشارکت مردم در مرمت و بهره گیری از بناهای تاریخی از یاد رفته بدعت مبارکی در دولت ما بود.
چهاردهمین گردهمایی سالانه باستانشناسی ایران شانزدهم تا هجدهم اسفند ماه با برگزاری ۹ نشست و ارائه ۴۰ سخنرانی پژوهشگران خارجی و داخلی در موزه ملی ایران باستان برگزار می شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …