آرزوی برقراری صلح و امنیت در جهان آغازگر جشنواره تئاتر عروسکی شد

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک با حضور چشمگیر خانواده‌ها و فرزندان‌شان آغاز به کار کرد. این دوره از جشنواره در ابتدا با برگزاری کارناوال عروسک‌ها با همراهی خانواده‌ها از مقابل تالار وحدت آغاز شد.
حضور عروسک‌های غول‌پیکر زال، رستم، رودابه، غول شاهنامه، چارلی چاپلین و عروسک‌های داستانی و فانتزی دیگر از جذابیت‌های این کارناوال بود که با استقبال کودکان همراه شد. در عین حال کودکان حاضر در این کارناوال تابلوهای شعار جشنواره را که «آسمان عروسک‌ها آبی است» حمل می‌کردند.
بعد از طی شدن مسیر کارناوال عروسک‌ها تا محوطه مجموعه تئاتر شهر، مرضیه برومند دبیر این دوره از جشنواره سخنانی را ایراد کرد.
دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک در ابتدای سخنان خود گفت: جشنواره را به نام خدا شروع کنم. دعا می‌کنم که آسمان همه عروسک‌ها و همه بچه‌ها آبی باشد. آرزو می‌کنم که صلح و امنیت همیشه و در همه جای دنیا برقرار باشد. آرزو می‌کنم هیچ بچه‌ای در هیچ کجای دینا شب را با وحشت سپری نکند.
برومند ادامه داد: آرزو می‌کنم عدالت در همه جای دنیا برقرار باشد و آرزوی شادی و شادمانی برای همه خانواده‌ها و بچه‌ها به ویژه خانواده‌ها و بچه‌های ایرانی دارم.
بعد از این سخنان و با حضور هنرمندانی چون آزاده پورمختار، مریم سعادت و بهرام شاه‌محمدلو، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک آغاز به کار کرد.

 

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …