توقیف6دستگاه کامیون حامل پسماندهای صنعتی آلاینده

به گزارش ایرانگرد نیوز به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمد فریدی گفت: مأموران این اداره در پی دریافت گزارشات مردمی و پس از اخذ دستور مقام قضایی، در عملیاتی موفق به توقیف 6 دستگاه کامیون حامل پسماندهای صنعتی آلاینده در روستای معین‌آباد شهرستان پیشوا و دستگیری عاملان آن شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پیشوا افزود: همچنین یک واحد تفکیک غیر مجاز و آلاینده پسماندهای صنعتی نیز در این عملیات شناسایی و پلمب شد.

وی تأکید کرد: متصدی این واحد غیر مجاز تفکیک پسماندهای صنعتی که اقدام به تخلیه پسماندهای باقی مانده در کنار راه‌ها و اراضی کشاورزی می‌کرد، در حال حاضر با دستور قضایی در بازداشت به سر می‌برد و 6 دستگاه کامیون یاد شده حامل پسماندهای صنعتی نیز توقیف شده است.

لازم به توضیح است در شهرستان پیشوا واحدهای صنعتی که دارای تولید پسماندهای صنعتی و آلوده باشند تقریبا وجود ندارد و این گونه پسماندها از تهران به پیشوا حمل می‌شوند و پس از تفکیک در حاشیه راه‌ها و اراضی کشاورزی تخلیه می‌شوند.

همچنین شهرستان پیشوا مرکز دفن اصولی پسماندهای صنعتی نیز در حال حاضر در شهرستان وجود ندارد و فقط یک مرکز دفن پسماندهای خانگی متعلق به شهرداری پیشوا فعال است.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …