راه‌اندازی موزه سیار در آذربایجان غربی

میراث فرهنگی )

راه‌اندازی موزه سیار در آذربایجان غربی

معاون ميراث فرهنگي اداره كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از راه اندازی موزه سیار برای اولین بار در استان خبر داد.

به گزارش ایرانگرد نیوز جليل رستم پور با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مناسبت گرامیداشت هفته ملی کودک ، موزه سیار راه اندازی می شود.

وی هدف از اجرای این برنامه را آشنايي با گوشه اي از اشياء تاريخي در بين كودكان  دانست و افزود: با توجه به عدم امکان دسترسی و آشنایی کودکان  با آثار تاریخی و هویت فرهنگی کشور سعی در اجرای این برنامه داشته و امیدواریم بتوانیم در طول سال نیز این حرکت را ادامه دهیم .

رستم پور با اشاره به همکاری و تعامل خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی ادامه داد: از آنجایی که تثبیت موضوعات مختلف در ذهن انسان از همان ایام کودکی صورت می گیرد سعی خواهیم کرد در طول هفته ملی کودک ، کودکان بویژه کودکان روستایی را با تاریخ و تمدن کشور و استان آشنا کنیم.

وی در پایان افزود:  برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع معرفی ابنیه های تاریخی برای کودکان، برگزاري مسابقه انشاء نويسي با موضوع حفظ آثار تاريخي، برنامه ريزي براي  استفاده رایگان کودکان در تاریخ 18/7/92  از موزه ها و كاخ موزه هاي  استان و همكاري در اجراي ديگر برنامه هاي پيش بيني شده كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان  ازديگر برنامه هاي اداره كل ميراث فرهنگي ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در گرامیداشت هفته کودک بود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …