سازمان جنگلها بايد با محيط زيست ادغام شود


کمال الدين پيرموذن در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تعامل سازمان محيط زيست و سازمان جنگل ها در زمينه ساماندهي جنگل ها، اظهار داشت: با توجه به مشکلاتي که در زمينه رهاشدن پسماندها در جنگل و قطع بي رويه درختان جنگلي وجود دارد،بايد در مديريت جنگلها براي نظارت بيشتر بر وضعيت بهداشتي جنگل ها تغيير حاصل شود.

عضو هيات رئيسه فراکسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي با اشاره به لزوم حفاظت از جنگل هاي موجود در کشور تصريح کرد: شايد با توجه به مشکلاتي که جنگل ها در مناطق مختلف کشور دارند با سپردن اداره جنگل ها به سازمان محيط زيست با معضلات کمتري مواجه شوند چرا که جايگاه مديريتي سازمان محيط زيست، در ساماندهي وضعيت جنگل‌ ها موثر است.

به گفته پيرموذن، در حال حاضر جنگلهاي کشور با مشکلات جدي روبرو هستند که حل اين مشکلات در کشور ضروري و بايد هر چه سريعتر مورد توجه مسئولان محيط زيست قرار گيرد.

نماينده مردم اردبيل در مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر لزوم ادغام سازمان جنگل ها درسازمان محيط زيست اظهار داشت: اداره جنگل‌ ها نيز بايد به سازمان محيط زيست واگذار شود تا مشکلاتي که در زمينه قطع درختان و پسماندهاي موجود در جنگل ها وجود دارد، برطرف شود. چرا که بسياري از بيماري هاي تنفسي از خاک جنگلي آلوده به پسماندها نشأت مي گيرد لذا رسيدگي جدي به اين موضوع بايد در دستورکار محيط زيست قرار گيرد.

وي با بيان اينکه کاهش بهره برداري از جنگل ها با همکاري دولت و مجلس به تازگي مطرح شده و فراکسيون محيط زيست نيزبه تازگي بررسي آن را کليد زده گفت: در اين طرح ، صاحب نظران ، و کارشناسان بايد همکاري کنند تا طرحي جامع در راستاي حفاظت از جنگلها ارائه شود.

وي با تأکيد بر اينکه بايد طرح حفاظت از جنگلها طرح جامعي باشد، تصريح کرد: طرحي که با همکاري دولت و مجلس و ارگان هاي مربوطه تهيه مي شود علاوه بر جامع بودن بايد ضمانت اجرايي نيز داشته باشد.




:: دانلود فایل ضمیمه ()



Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …