آشپزخانه ها عامل اصلي آلودگي هوا هستند!

به گزارش ایرانگرد نیوز، به دنبال اين اظهارنظر مضحکانه بسياري از مردم پکن، دولت اين کشور را به دليل عدم درک صحيح از مشکلات ريشه‌اي و موثر بر وارونگي هواي اين شهر مورد انتقاد قرار دادند.

طي سال‌هاي اخير، ‌دولت چين طرح‌هاي مختلفي را براي حل معضل آلودگي در شهرهاي اين کشور اجرا کرد که هيچ يک از اين طرح‌ها ثمربخش نبوده‌اند.

اخيرا تشديد آلودگي هوا در شهرهاي بزرگ چين به دليل به خطر انداختن سلامت مردم به طور جدي خشم عمومي را برانگيخته است.

در اين بين «ژائو هوي‌مين»، رئيس دفتر امور خارجه پکن با بيان اينکه انتشار ذرات معلق حاصل از آشپزي به شيوه چيني در تشديد آلودگي هواي شهرها نقش قابل توجهي دارد، مردم پکن و به ويژه کاربران اينترنتي را شگفت‌زده کرد.

وي افزود: اميدوارم شهروندان نيز براي پاک شدن هوا از آلودگي با دولت همکاري کنند.

به گزارش ایرانگرد نیوز به نقل از خبرگزاري رويترز،‌ به دنبال انتشار اين اظهارنظر، کاربران شبکه اجتماعي «سينا ويبو»ي چين با ارسال 150 هزار نظر مختلف اظهارات «ژائو» را به باد تمسخر گرفتند.

در يکي از اين نظرات يکي از شهروندان شهر «شنژن» به تمسخر پيشنهاد کرده که مردم چين از اين پس بايد فقط از غذاهاي سرد استفاده کنند.

رسانه‌هاي محلي چين در پاسخ به اعتراضات مردم و با استناد به گزارش آکادمي علوم چين اعلام کردند: دود ناشي از پخت‌وپز در واقع عامل توليد 20 درصد از ذرات معلق در هواي پکن است.

 

 

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …