آموزش پنج هزار محيط بان، اولويت سازمان محيط زيست

به گزارش ایرانگرد نیوز يک هيئت اتريشي به سرپرستي، «برنر فاسل آبند» رئيس انجمن دوستي اتريش و ايران با سيد محمد مجابي، معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست ديدار و گفت‌وگو کردند.در اين ديدار مجابي با ابراز خرسندي از برگزاري اين نشست اظهار داشت: ايران علاقه‌مند است تا با کشور اتريش به عنوان کشوري موفق در زمينه حفاظت از محيط زيست در زمينه‌هاي مسائل منطقه‌اي زيست محيطي همکاري بيشتري داشته باشد.

برنر فاسل آبند، رئيس انجمن دوستي ايران و اتريش با تشکر از مسئولان سازمان حفاظت محيط زيست براي برگزاري اين نشست گفت: کشور اتريش جزء کشورهاي پيشرفته در زمينه مسائل زيست محيطي است و اين کشور آماده است تا تجارب خود در زمينه‌هاي مختلف را در اختيار ايران قرار دهد.

در ادامه معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه حل معضل آلودگي کلانشهرهاي کشور، يکي از مشکلات پيش روي سازمان حفاظت محيط زيست است اظهار داشت: شهرهاي بسياري از جمله مکزيکوسيتي توانستند که بر آلودگي هواي خود غلبه و آن را مديريت کنند و ايران تمايل دارد که از تجارب اتريش در اين زمينه استفاده کند.

وي همچنين خاطر نشان کرد: در ميان اقداماتي که براي مسئولان سازمان حفاظت محيط زيست از اولويت بسياري قرار دارد، راه اندازي صندوق ملي محيط زيست است که اثر بخشي اين اقدام بسيار سريع مي‌تواند خود را نشان دهد.

مجابي ادامه داد: ما تمايل داريم از تجارب و همکاري اتريش در زمينه استفاده از امکانات فاينانسرهاي اروپايي و حمايت‌هاي مالي آنها در صندوق ملي محيط زيست استفاده کنيم.

وي با بيان اينکه سازمان حفاظت محيط زيست نزديک به 5000 محيط بان دارد، خاطر نشان کرد: يکي از اقدامات مورد نظر ما آموزش محيط بانان و آشنايي آنها با علوم و دانش روز در زمينه حفاظت از زيستگاه‌ها و حيات وحش است و تمايل داريم در اين مسائل آموزشي از امکانات و تجارب کشورهاي موفقي همچون اتريش استفاده کنيم.

در ادامه اين جلسه دو طرف در مورد انتقال تجارب در زمينه‌هاي مختلف علمي، پژوهشي، فني، آموزشي مسائل زيست محيطي و مبارزه با آلودگي هوا، بازيافت زباله و تصفيه پساب‌ها به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

همچنين در پايان مقرر شد تا ايران و اتريش تفاهم‌نامه همکاري در زمينه‌هاي مختلف مسائل زيست محيطي به امضا برسانند.

:: دانلود فایل ضمیمه ()

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …