براي خودروسازان فرش قرمز پهن شده

به گزارش ایرانگرد نیوز، جعفر تشکري هاشمي با بيان اينکه مهمترين برنامه راهبردي شهرداري تهران کاهش آلودگي هواي پايتخت است، افزود: مهمترين راهکار ارائه شده استفاده از حمل و نقل عمومي است که اگر بتوانيم فاصله قطارهاي مترو را از 4.5 دقيقه به دو کاهش دهيم، مي‌توانيم ظرفيت جابجايي مسافران را به بيش از سه ميليون مسافر در روز افزايش دهيم که اين طرح در انتظار مصوبه مجلس و دولت است.

وي با بيان اينکه خطوط حومه‌اي حمل و نقل عمومي بايد افزايش يابد، افزود: روزانه 10‌ها هزار خودرو از شهرهاي اطراف وارد پايتخت مي‌شوند که ما را با مسئله پارکينگ و ترافيک مواجه مي‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با بيان اينکه مي‌توان از فاينانس چين براي تامين نقدينگي براي توسعه حمل و نقل عمومي استفاده کرد، ادامه داد: امروز از قول مدير برنامه‌ريزي رياست جمهوري نقل شده بود که 22 ميليارد يورو در کشور چين بلوکه شده است که دولت مي‌تواند از اين فاينانس استفاده کرده و براي تقويت ناوگان حمل و نقل عمومي اين منبع را به کار برد.

تشکري هاشمي افزود:‌ در حال حاضر شهرداري تهران تنها مجموعه کشور است که توانسته از فاينانس چين استفاده کند.

تنها با 50 درصد ظرفيت اتوبوس‌هاي شهر تهران کار مي‌کنيم

پژو405 براي زندگي شهرنشيني مناسب نيست

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با بيان اينکه اتوبوسراني در شهر تهران سير نزولي دارد افزود: نزديک به سه سال است که نتوانسته‌ايم از دولت اعتباري براي نوسازي اتوبوس‌ها بگيريم و امروز تنها با 50 درصد ظرفيت کار مي‌کنيم.

تشکري هاشمي با بيان اينکه 1200 ميني بوس فرسوده در شهر تهران تردد مي‌کنند، افزود: اين مسئله موجب تحقير ما در کشور مي‌شود و اکنون تمام تلاش خود را به کار مي‌بريم که هرچه سريعتر اين ميني بوس‌ها را از رده خارج کنيم.

وي گفت: پژو405 براي زندگي شهرنشيني مناسب نيست، چرا که مصرف سوخت اين خودروها بيشتر از ميزان سوختي است که بايد خودروها روزانه مصرف کنند.

مي‌توانيم يک ميليون موتورسيکلت را برقي کنيم

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران اظهار کرد: در حال حاضر 17 هزار تاکسي فرسوده در شهر تهران داريم که برابر با 170 هزار خودروي شخصي ايجاد آلودگي مي‌کنند که بايد هرچه زودتر نوسازي شوند.

تشکري هاشمي افزود: در بسياري از کشورها از موتورسيکلت‌هاي برقي استفاده مي‌شود که مشکلات بسيار کمتري نسبت به موتورسيکلت‌هاي بنزيني ايجاد مي‌کنند که ما مي‌توانيم بيش از يک ميليون موتورسيکلت را به عنوان يک راهکار کوتاه مدت براي حل معضل آلودگي هوا برقي کنيم.

وي خواستار اصلاح قانون پنج ساله شدن معاينه فني خودروها شد و افزود: وقتي مي‌گوييم معاينه خودروها بيش از يک سال تضمين کننده سلامت خودروها نيست بايد در نظر بگيريم که اگر اين زمان پنج سال افزايش يابد با چه مشکلاتي مواجه خواهيم شد. علاوه بر آن حتي خودروهاي صفر کيلومتري که عرضه مي‌شوند مشکل فني داشته و آلودگي‌هاي بسياري ايجاد مي‌کنند.

معاينه فني در اطراف تهران با قيمت نازل خريد و فروش مي‌شود

وي با تاکيد بر لزوم ايجاد شبکه پايش معاينه فني خودروها اظهار کرد:‌ در حال حاضر در اطراف تهران معاينه فني با قيمت‌هاي نازل خريد و فروش مي‌شود، اما زماني که کارها را مکانيزه کنيم اين مسئله کنترل داشته و کسي ديگر نمي‌تواند از آن تخلف کند.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با اشاره به مديريت تقاضاي سفر براي کنترل آلودگي هواي تهران اظهار کرد:‌ در حال حاضر تعداد سفرهاي شهروندان در شهر تهران دو برابر بيشتر از ميانگين کشورهاي توسعه يافته است که البته اين آمار نيز بنا بر آن چيزي است که مردم اظهار کرده‌اند و اگر مطالعه دقيقي شود بسيار بيشتر از اين ميزان خواهد بود.

تشکري هاشمي ادامه داد: چند سال گذشته طرحي به دولت ارائه کرديم تا دستگاه‌ها موظف شوند براي ارائه هر خدمت حداکثر يک بار مراجعه حضوري را لازم بدانند، اما اکنون مشاهده مي‌کنيم که مردم براي گرفتن يک خدمت مجبورند بارها و بارها به دستگاه‌هاي مسئول مراجعه کنند.

وي با بيان اينکه شهرداري توزيع سوخت يورو4 و يورو5 را تقبل مي‌کند افزود: مشکل اين است که سوخت استاندارد نيست و حتي مجبور شده‌ايم بخشي از وسايل نقليه را بخوابانيم.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با بيان اينکه آزبست،‌ بنزن و بخارات بنزين تا حدودي کنترل شده است، گفت: اين مواد بسيار خطرناک بوده و اميدواريم که به فراموشي سپرده نشوند.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …