آسمان دماوند یکی از بهترین نقاط برای رصد ستارگان است

به گزارش ایرانگرد نیوز از شرق استان تهران، محسن فضلی ظهر امروز در آیین بهره‌‏برداری از رصدخانه و مرکز نجوم دماوند که با حضور امام جمعه دماوند و تعدادی از مسئولان شهرستان، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران و تعدادی از معاونان وی برگزار شد، بیان کرد: از سال 1374 در مسیر منزل، همیشه سازه منبع آب قدیمی شهرستان را در کنار ساختمان کانون پرورش فکری شهرستان دماوند می‌‏دیدم که بدون استفاده رها شده بود.

وی افزود: با توجه به موقعیت آسمانی و ستاره‌شناسی عالی در دماوند و با توجه به نبود چنین فضا و امکانی برای بهره‏‌مندی دانش‌‏آموزان، کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند برای پرداختن به علم نجوم، ایده احداث بنای شکیلی در این مکان به ذهنم رسید.

فضلی تصریح کرد: ارتفاع 25 متری بنا با حداقل نورهای مجازی دلیل دیگر برای طرح این ایده بود که یکی از ملاک‏‌های مهم در احداث رصدخانه است.

مشاور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران با بیان اینکه 18 سال زمان برای طرح ایده و اجرای پروژه رصدخانه دماوند صرف شده است، افزود: هر زمان دیگر هم کار این رصدخانه شروع می‌‏شد، همین مدت زمان نیاز بود تا کار قوی و پرمایه‌‏ای انجام گیرد.

وی با ذکر اینکه این سومین رصدخانه‏‌ای است که در مدت زمان خدمت خود به عنوان مشاور مدیرعامل افتتاح می‏‌کنیم، اظهار داشت: بی‏‌شک رصدخانه دماوند از نظر ظاهری و تجهیزات و امکانات، یکی از بهترین رصدخانه‏‌های استان است.

فضلی در پایان از همکاری مناسب شوراهای اول، دوم و چهارم، شهردار سابق و سرپرست فعلی شهرداری دماوند، تشکر و از مهندس و مجری پروژه به دلیل صبر در عین تلاش تقدیر کرد.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …