تست آلودگي صوتي نداريم

سيد علي رضوي  با بيان اينکه با وجود قانون پنج ساله شدن الزام معاينه فني خودرو اکنون 2.5ميليون خودرو شامل اين قانون مي‌شوند، گفت: ورودي ما بيشتر از يک پنجم نيست که در زمستان تاثير اين خودروها را بر آلودگي هوا شاهد خواهيم بود.

وي با تاکيد بر اينکه مساله آلايندگي بيشتر از خودروهايي است که معاينه فني نمي‌شوند، گفت: مراکز معاينه فني خودروهاي شهر تهران از مکانيزم و استاندارد بالايي برخوردارند.

رضوي با بيان اينکه در هيج مرکزي تست آلودگي صوتي نداريم، درباره نگاه درآمدزا بودن اين نوع تست در مراکز پاسخ داد: ما در مراکز؛ بالاتر از نرخ مصوبه نمي‌توانيم دريافت کنيم و اگر هم در برخي مراکز تست آلودگي صوت گرفته مي‌شود بابت آن پولي دريافت نمي‌کنيم زيرا نرخ معاينه فني تعيين شده است.

وي با اشاره به اينکه تمامي مراکز شهر تهران مجهز به دوربين پلاک خوان هستند، ابراز اميدواري کرد اين دوربين‌ها در تمامي مراکز کشور نصب شود.

رضوي درباره تست مخازن گازسوز در مراکز معاينه فني نيز گفت: هنوز به اين موضوع وارد نشديم و از آنجا که مسئول اصلي اين موضوع وزارت نفت و کشور است بايد اين دو وزارتخانه به اين موضوع ورود کنند چراکه از حساسيت بالايي دارد

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …