ضرورت تجميع تمام طرحهاي آلودگي هوا

مويد حسيني صدر: اعتقاد ما بر اين است که طرح هايي که در زمينه آلودگي هوا وجود دارد، تجميع شود و در قالب يک طرح پخته تر و کامل تر ارائه شده و در واقع به شکل لايحه مطرح شود که بتوان آن را تصويب کرد.

سخنگوي فراکسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه طرح کاهش آلودگي هوا نياز به منابع مالي دارد، تصريح کرد: البته افزايش قيمتهاي حامل انرژي منابع مالي خوبي است که مي تواند در اختيار اين طرح قرار گيرد ضمن اينکه عوارضي نيز براي کلانشهرها بايد قرار دهيم که با اخذ آن درآمد حاصل براي محيط زيست هزينه شود.

اين نماينده مجلس درخصوص زمان بررسي اين طرح گفت: هنوز زمان بررسي آن مشخص نشده است اما اميدواريم که در هفته هاي آينده اين طرح مورد بررسي قرار گيرد.

وي با تأکيد بر اينکه آب وهواي کشور در وضعيت بحراني قرار دارد، خاطرنشان کرد: آلودگي هواي کلانشهرها به ويژه پايتخت مشکلات عديده ‌اي را در حوزه سلامت براي هموطنان ايجاد کرده است اما متاسفانه علي‌ رغم بحراني بودن وضعيت هوا در کشور، رسيدگي به موضوع آلودگي هوا مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش مهر، چندي پيش يکي از مسئولان سازمان حفاظت محيط زيست کشور از بررسي ادغام طرح جامع آلودگي هوا و طرح ملي کنترل ريزگردها در مجلس خبر داده و اعلام کرده بود که از تصويب اين طرح دولت آن را در اولويت برنامه‌هاي زيست محيطي خود قرار دهد.

پيش از اين سخنگوي فراکسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي نيز درخصوص موضوع ادغام دو طرح جامع کاهش آلودگي گفته بود که چند طرح در زمينه ارتقاي کيفيت محيط زيست در زمينه هوا مطرح است که مي توان به طرح کنترل ريزگردها و طرح جامع کاهش آلودگي هوا اشاره کرد.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …