نامه نمايندگان خوزستان به رئيس جمهور درباره آلودگي هوا


«اسماعيل جليلي، نماينده مردم مسجد سليمان در گفت و گو با خبرنگار پارلماني CHN مي گويد که با توجه به بدتر شدن وضعيت آلودگي هوا در استان خوزستان، نمايندگان اين استان در نامه‌اي از رئيس جمهور خواسته اند تا کارگروهي متشکل از سازمان حفاظت از محيط زيست، وزارت بهداشت و درمان و وزارت نفت براي بررسي دلايل آلودگي هوا به استان خوزستان فرستاده و گزارش دقيقي از وضعيت فعلي استان ارائه شود.

روز گذشته «سيد اسدالله موسوي»، رئيس فوريت‌هاي پزشکي خوزستان گفت گفت که «در جلسه‌اي استانداري تصميم بر اين شد که هيچ‌گونه آمار بيماران از مراجعه‌کنندگان به مراکز فوريت‌هاي پزشکي خوزستان ارائه نشود». وي درباره آمار مراجعه‌کنندگان بيماري‌هاي تنفسي پس از بارندگي‌هاي اخير در استان خوزستان مراکز فوريت‌هاي پزشکي گفت: ديگر آماري به خبرگزاري‌ها ارائه نخواهد شد.

اما جليلي درباره اين تصميم استانداري مي گويد: «اطلاعات درباره وضعيت آلودگي هوا در خوزستان و آمار تعداد مسمومين بايد بطور شفاف ارائه شود و در نهايت بايد مردم در جريان قرار بگيرند. اطلاعات غيرواقعي هم مي‌توانند اشکال ايجاد کند. بايد ستادي تشکيل شود و سخنگوي ستاد اين آمار را منتشر کند.

نماينده مسجد سليمان همچنين تاکيد کرد که «مجلس کميسيون بهداشت و درمان را متولي رسيدگي به وضعيت آلودگي هوا در خوزستان کرد».

همچنين «شکرخدا موسوي»، نماينده اهواز در مجلس نيز به وزراي بهداشت و نيرو و رييس سازمان محيط‌زيست تذکر شفاهي داد. او گفت: «در پديده بي‌سابقه‌اي، مشکلات تنفسي گريبانگير مردم استان خوزستان شد، طي 15 روز گذشته حدود 20 هزار نفر از مردم شهرهاي اهواز، اميديه، کارون، سوسنگرد، آبادان و حميديه به دليل مشکلات تفنسي شديد در بيمارستانها بستري شدند.

موسوي همچنين تصريح کرد که «طي 48 ساعت گذشته پس از بارندگي شديد در اهواز 2 هزار نفر و در اميديه 400نفر راهي بيمارستانها شدند و 100 نفر هم در بيمارستان اهواز بستري شده‌اند».

اين عضو کميسيون کشاورزي مجلس در ادامه از معصومه ابتکار پرسيد: «چرا سازمان محيط ‌زيست بر حسب وظيفه قانوني خود براي رسيدگي به اين مسئله جلسه اضطراري تشکيل نمي‌دهد؟ چرا به استان خوزستان سفر نکرده‌ايد تا از نزديک وضعيت را بررسي کنيد.

وي همچنين با ابراز گلايه از کميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: «چرا اين کميسيون به صورت اورژانس تيمي را به خوزستان اعزام نکرد؟آيا اگر وضعيت مشابهي در تهران يا ساير شهرهاي کشور اتفاق مي‌افتاد، اين طور رفتار مي‌کرديد؟

باهنر در پاسخ به تذکر نماينده مردم اهواز از اعزام کميته‌اي از سوي کميسيون بهداشت و درمان خبر داد و افزود: «پنج شنبه کميته‌اي از کميسيون بهداشت و درمان به اهواز مي‌رود، از دولت نيز مي‌خواهم موضوع را جدي‌تر دنبال کند.»




:: دانلود فایل ضمیمه ()



Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …