ابتکار سه ساعت با ضرغامي مذاکره کرد

ایرانگرد نیوز:رئيس و معاونان سازمان حفاظت محيط زيست با حضور در سازمان صدا و سيما نشست مشترکي با رئيس و مديران رسانه ملي برگزار کردند.

به گزارش ایرانگرد نیوز، رئيس و مسوولان سازمان حفاظت محيط زيست که همگي با هدف رعايت مسائل زيست محيطي با خودروي ون به سازمان صدا و سيما آمده بودند، در نشستي سه ساعته انتظارات خود را از رسانه ملي در بحث ارتقاي اطلاع رساني‌هاي زيست محيطي به مردم عنوان کردند.

معصومه ابتکار رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در اين نشست صميمي به تجربه همکاري خوب با رسانه ملي در دوره گذشته مسووليتش بر اين سازمان اشاره کرد و گفت‌: موفقيت رسانه ملي در اين عرصه به گونه‌اي بود که سازمان حفاظت محيط زيست در سال ?? جايزه ملي محيط زيست را به تشخيص هيئت داوران به شبکه دوم سيما اعطا کرد.

ابتکار در ادامه مديريت‌ها در بحث منابع آب و انرژي را نيازمند اصلاح دانست و گفت: ‌شرايط و وضع زيست محيطي کشور نگران کننده است که اگر بخواهيم طبق روال سال‌هاي گذشته طي طريق کنيم با مشکلات عظيمي روبرو خواهيم شد.

وي افزود: ‌در اين شرايط، آگاهي دادن هر چه بيشتر رسانه ملي به مردم از طريق پيام‌هاي اثرگذار محيط زيستي و پخش فيلم‌هاي سينمايي و مستند آثاري مطلوب خواهد گذاشت.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اينکه رسانه ملي با توليد برخي برنامه‌ها مي‌تواند برخي رفتارهاي نادرست مردم در بحث محيط زيست را تغيير دهد گفت: ‌علاوه بر اين، ‌طرح اين مسائل در صدا و سيما نشاط آور هم خواهد بود.

خانم ابتکار افزود: ‌ پرداختن به محيط زيست به حدي اثر دارد که مي‌تواند شکاف‌هاي اجتماعي و فاصله‌هاي نسلي را هم برطرف کند.

ابتکار گفت‌: تشکيل ستادي اجرايي ميان اين دو سازمان آثار مطلوبي بر مردم خواهد گذاشت و همکارانم تلاش خواهند کرد تا راهبردهاي محيط زيستي را تقديم کار‌شناسان رسانه ملي کنند.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست همچنين پيشنهاد داد: ‌در اخبار رسانه ملي بخشي هم به اخبار محيط زيست اختصاص يابد که رئيس رسانه ملي با اين پيشنهاد موافقت کرد.

وي در ادامه توجه هر چه بيشتر رسانه ملي به پوشش خبري نمايشگاه بين المللي محيط زيست را خواستار شد.
در اين نشست معاونان و مديران سازمان حفاظت محيط زيست هم ديدگاه‌هايي مطرح کردند که پخش هر چه بيشتر سريال‌ها، فيلم‌هاي سينمايي و مستند و پويانمايي‌هاي مربوط به محيط زيست ‌در همه شبکه‌هاي راديويي تلويزيوني، پررنگ شدن ميزگرد‌ها و مناظرات تلويزيوني مرتبط با محيط زيست، ‌ توجه هر چه بيشتر رسانه ملي به موضوع تنوع زيستي، برجسته کردن و معرفي مواهب طبيعي و زيست محيطي کشور، ‌ دخالت دادن مردم و سازمان‌هاي غير دولتي در مباحث زيست محيطي برخي از اين نقطه نظرات بود.

در اين نشست پيشنهاد شد کميته‌اي در رسانه ملي براي تهيه پيام‌ها و برنامه‌هاي زيست محيطي تشکيل شود.
در ادامه نشست، ضرغامي رئيس رسانه ملي گفت: ‌با وجود کارهاي زيادي که در بحث محيط زيست در رسانه صورت گرفته است اما توقعات و انتظارات به حق از رسانه ملي در بحث محيط زيست بالا‌تر است.

وي در همين ارتباط از کار‌شناسان و صاحب نظران سازمان حفاظت محيط زيست خواست رسانه ملي را در اين باره با راهکارهاي اجراييشان ياري کنند.

ضرغامي بر افزودن غناي هر چه بيشتر برنامه‌هاي رسانه ملي از قبيل افزوده شدن زيرنويس‌هاي اثرگذار زيست محيطي در شبکه‌هاي تلويزيوني و توليد برنامه‌هايي به اين منظور تاکيد کرد.

در بخش ديگري از اين نشست، معاونان و مديران رسانه ملي هم با ارائه ديدگاه‌هايي، بر تشکيل کارگروه ويژه محيط زيست در راديو و تلويزيون، تعيين مستند‌ها و سوژه‌هاي فاخر زيست محيطي در کارگروهي خاص، معرفي کتاب‌هاي فاخر در زمينه محيط زيست و تقدير از خادمان محيط زيست تاکيد کردند.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …