جايزه ورزش و محيط زيست قاره آسيا به ايران تعلق گرفت

به گزارش ایرانگرد نیوز و به نقل از سايت کميته ملي المپيک، دهمين کنفرانس بين‌المللي ورزش و محيط زيست با حضور حدود 100 شرکت کننده از 94 کشور جهان در سوچي روسيه، ميزبان بازي‌هاي المپيک زمستاني برگزار شد. دکتر عباسعلي گائيني، رئيس کميسيون ورزش و محيط زيست کميته ملي المپيک همراه با خانم خوشبختي، عضو اين کميسيون در اين کنفرانس شرکت کردند.

کنفرانس بين‌المللي ورزش و محيط زيست که با شعار “امروز را براي فرداي بهتر تغيير دهيم” آغاز شد، توماس باخ، رييس کميته بين‌المللي المپيک، خانم “اسوتيانا کورکينا”، قهرمان المپيک و نايب رئيس فدراسيون ژيمناستيک از روسيه، آقاي “دنيس پاکرا”، قهرمان المپيک و نايب رئيس فدراسيون شنا از روسيه به ايراد سخنراني پرداختند.

در جريانان اين کنفرانس جوايز به پروژه‌هاي موفق از 5 قاره جهان جوايزي اختصاص يافت. بر اين اساس و از قاره آسيا کميسيون ورزش و محيط زيست کميته ملي المپيک ايران با ارائه پروژه “طرح عمراني زيست محيطي کوهستان توچال” موفق به دريافت جايزه شد.

همچنين از قاره آمريکا کشور کانادا با پروژه “قهرمانان هواي پاک”، از قاره آفريقا کشور کنيا با پروژه “قايقراني”، از قاره اروپا کشور صربستان با پروژه “درياچه آدا سيگان ليجا” و از اقيانوسيه کشور پاپوآگينه نو با پروژه “خط ساحلي پايدار” موفق به دريافت اين جوايز شدند.

جايزه ويژه کنفرانس بين‌المللي ورزش و محيط زيست به کشور روسيه به دليل اقدامات انجام شده، براي برگزاري مسابقات المپيک زمستاني 2014 سوچي اهداء شد. ضمن اينکه گزارش پروژه‌هاي منتخب توسط نمايندگان کميته‌هاي ملي المپيک 5 قاره جهان ارائه شد.

نکته قابل توجه آنکه بنرهاي مختلفي نيز در حاشيه اين کنفرانس بين‌المللي و همچنين در سطح شهر نصب شده بود که پلنگ نادر ايراني را به تصوير مي‌کشيد.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …