گسترش همکاری شورای اسلامی شهر تهران و سازمان میراث فرهنگی

گسترش همکاری شورای اسلامی شهر تهران و سازمان میراث فرهنگی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ملاقات با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گسترش همکاری میان سازمان و شورای اسلامی شهر تهران را مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در دیدار با دکتر محمدعلی نجفی، در خصوص زمینه‌های مشترک همکاری شورای اسلامی شهر تهران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اجرای طرح‌های ویژه در ارتباط با حوزه صنایع دستی، به بحث و تبادل نظر پرداخت.

اجرای طرح راه‌اندازی دهکده صنایع دستی تهران که در برنامه 5 ساله شهرداری به آن اشاره شده است، از مواردی بود که در این جلسه مطرح و مورد تاکید دو طرف قرار گرفت. رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: ایجاد موزه هنرهای تهران که در شورای شهر به تصویب رسیده است، با توافق و مشارکت شورا و سازمان میراث فرهنگی عملیاتی خواهد شد.

مسجدجامعی ادامه داد: با طرحی که معاون صنایع دستی سازمان در این رابطه ارائه خواهد کرد، زمینه ایجاد موزه هنرهای تهران در برج میلاد فراهم می شود.

وی تصریح کرد: از دیگر توافقات این جلسه توجه ویِژه به خیابان‌هایی است که قطب فروش و توزیع صنایع دستی هستند. در آینده به همراه معاون صنایع دستی از خیابان‌هایی که واجد این ویژگی باشند دیدن خواهیم کرد و طرحی برای احیای آنها تدوین ‌خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از تبدیل بزرگترین آب‌انبار تهران به محلی برای برگزاری جمعه‌بازار صنایع دستی هم خبر داد و گفت: این آب انبار در چهارراه سیروس قرار گرفته که مکان مناسبی برای عرضه صنایع دستی است البته با مطالعه پهنه های دیگر شهر تهران و در صورت امکان طرح راه اندازی جمعه بازار صنایع دستی توسعه خواهد یافت.

مسجدجامعی با اشاره به اینکه خیابان 30 تیر یکی از قطب های گردشگری تهران است یادآور شد: در این جلسه مقرر شد معاون صنایع دستی امکان تبدیل این خیابان به مرکز خرید و فروش صنایع دستی را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: از هفته آینده در برنامه های تهران‌گردی با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی تهران از کارگاه‌های صنایع دستی که مهجور مانده اند دیدن می کنیم و از نزدیک در جریان کار هنرمندان قرار خواهیم گرفت.

مسجدجامعی همچنین از رواج صنایع دستی در بافت تاریخی عودلاجان خبر داد و گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که هنرهای سنتی در طرح‌های سازمان زیباسازی با همکاری معاونت صنایع دستی هنرهای سنتی مورد توجه قرار گیرد.

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …