جاده الموت – تنکابن گزارش ارزيابي زيست‌محيطي ندارد


به گفته اين مقام مسئول، کوهستان‌هاي البرز به دليل بارگذاري‌هاي بيش از حد سومين زيستگاه حساس کشور محسوب شده و هر روز وضع بدتري پيدا مي‌کنند.

مقدسي تصريح کرد: تمام زيستگاه‌ها، مناطقي هستند که نسبت به ديگر نقاط کشور حساسيت بيشتري داشته و بايد تحت حفاظت قرار گيرند اما در حال حاضر زيستگاه‌هايي که نام برده شد در وضعيت بسيار بدتري قرار داشته و در صورت بي توجهي مشکلات بسيار زيادي را به وجود خواهند آورد.

وي با اشاره به اهميت فرهنگسازي در حفاظت از محيط زيست اظهار کرد: فرهنگسازي در اين زمينه نيازمند زمان بسيار طولاني بوده و زماني مي‌توانيم بگوييم که مردم کشور ما با اهميت محيط زيست آشنا هستند که با حضور در کوه، جنگل و ديگر مظاهر طبيعت با صحنه‌هاي تخريب و بي‌ملاحظگي مواجه نشويم.
ناصر مقدسي در گفت‌وگو با ايسنا، همچنين با بيان اينکه وضع تالاب‌ها ساحلي که با دريا و اقيانوس در ارتباط هستند نسبت به تالاب‌هاي داخلي بهتر است افزود: در حال حاضر تغييرات اقليمي و مصرف بي‌رويه و ناصحيح آب در حوضه‌هاي بالادست فشار بسياري بر تالاب‌هاي داخلي وارد مي‌کند که آنها را بسيار شکننده کرده است.

وي ادامه داد: پس از تالاب‌ها، اکوسيستم‌هاي جنگلي به ويژه جنگل‌هاي زاگرس در وضعيت نامطلوبي قرار دارند چرا که در اين مناطق علاوه بر مشکل چراي بيش از حد دام با مشکلات ديگري همچون قطع درختان و اجراي طرح‌هاي عمراني غير اصولي مواجه هستيم.




:: دانلود فایل ضمیمه ()



Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …