18 میلیون هکتار اراضی تحت حفاظت

سرهنگ حمیدرضا خیلدار  درباره افزایش حقوق محیط‌بانان که در دولت گذشته مطرح شده بود، اظهار داشت:‌ در این زمینه‌ گام‌های مؤثری برداشته شده است به‌طوری‌که تا مرحله صدور حکم نیز پیش رفته است اما به دلیل کمبود اعتبارات برنامه‌ها به کندی پیش می‌رود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: بهبود وضعیت معیشت و ارتقای سطح آموزش محیط‌ بانان مورد توجه سازمان محیط زیست است؛ در این‌باره نظام آموزشی برای محیط بانان مصوب شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از حوادثی که در حین خدمت محیط‌بانان اتفاق می‌افتد ناشی از کمبود آگاهی و آموزش لازم در محیط‌بانان است، اضافه کرد: نظام آموزشی شامل 6دوره چهار سال یک بار است که اعم سطوح مختلف از جمله مقدماتی، ‌عمومی، تخصصی، عالی و غیره می‌توان اشاره کرد.

خیلدار یادآور شد: این نظام آموزشی کمتر از یک ماه است که به تصویب نهایی در شورا و معاونت آموزش رسیده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه تمامی محیط‌بانان باید دوره‌های آموزشی لازم را بگذرانند، ابراز داشت: در این میان سازمان محیط زیست علاوه بر ارائه آموزش‌های طولی، آموزش‌های عرضی که مربوط به نیازهای سالانه می‌شود را نیز به محیط بانان در طول سال ارائه می‌دهد.

خیلدار بیان داشت: گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی موجب ارتقای سطح شغلی سبز‌پوشان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای جدید در این حوزه پیش از ورود به این حرفه مستلزم گذراندن دوره‌های مورد نیاز هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به تغییر ساختار یگان حفاظت محیط زیست،‌ بیان داشت: بر همین اساس تعداد محیط بانان از دو هزار و 617به هفت‌ هزار و 344 نفر رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مناطق تحت حفاظت محیط زیست برابر 18 میلیون هکتار است، گفت: به این میزان اراضی تحت حفاظت سهم هر محیط بان در راستای صیانت از منابع طبیعی 6 هزار و 700هکتار است، این‌ در حالی است که نرم جهانی آن برابر یک هزار هکتار است.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …