‌جایی مثل هیچ جا …

کفه نمک سیرجان در شب‌های مهتابی شاهد حضور گسترده مردم برای پیاده روی در کویر است، منظره زیبای این منطقه به دشتی مملو از برف می‌ماند که بلورهای نمک با درخش‌ خود در نور مهتاب زیبایی وصف نشدنی ایجاد می‌کند.

یکی از پدیده‌های جالب ژئومورفولوژی در چشم انداز بعضی از مناطق گنبدهای نمکی است. این پدیده در انتهای جنوب شرقی چاله اصفهان-سیرجان‌، کفه نمکی حوزه آبریز مسیل‌های سیرجان واقع بوده که در اثر تبخیر و داتن نمک زیاد، نواره سفیدرنگی سراسر غرب شهر سیرجان و روستاهای شمالی آن قرار گرفته است.

به گزارش ایرانگرد نیوز، منطقه کویر، اینجا کویر نمک سیرجان است که با فضای بکر و دست نخورده‌اش زیباست‌، شب فرا رسیده و کران تا کران، فرش سپیدی گسترده است که هر چه در قلب آن بیشتر پیشروی کنی، فزون‌تر غرق در بازی نور و نمک خواهی شد!

” ابراهیمی‌نژاد “، مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی به ایسنا می‌گوید: منطقه زیبای کفه نمک در 27 کیلومتری جنوب غربی شهرستان سیرجان و محور روستای خیرآباد واقع است که بیش از 35 هزار هکتار وسعت دارد و از نمک پوشیده شده است.

وی می‌گوید: این منطقه توریستی که به نام کفه نمکی سیرجان معروف است در بعضی نقاط باتلاقی دارای جاذبه‌های گردشگری است. هرساله تعداد زیادی از مردم از این منطقه بازدید می‌کنند که مجتمع توریستی آن در حال احداث است.

ابراهیمی‌نژاد می‌گوید: کفه نمک سیرجان با فضای بکر و دست نخورده‌اش در دل کویر کرمان به یکی از قطب‌های گردشگری سیرجان تبدیل شده است و مردم مناطق مختلف کشور برای دیدن زیبایی‌های این منطقه به سیرجان سفر می‌کنند، بطوری که روزانه هزاران نفر در هنگام غروب آفتاب به این منطقه مراجعه کرده و از زیبایی‌های دریاچه کفه نمک استفاده می‌کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی می‌افزاید: این منطقه از کویر یکی از پست‌ترین مناطق کویر سیرجان از لحاظ ارتفاع است که به دلیل عدم بارندگی طی سال‌های اخیر این منطقه به نمکزاری تبدیل شد که فاقد هر گونه حیات است.

ابراهیمی‌نژاد با بیان اینکه طی سال‌های اخیر منطقه گردشگری کفه نمک مورد توجه قرار گرفته است و سرمایه‌گذاری در راستای احداث منطقه گردشگری در این دشت فراهم شده است، گفت: در مرحله نخست، باغ نمکی به وسعت یک هکتار، پارک کودک، ایستگاه نجوم، چایخانه سنتی، طرح پرواز با پاراگرایدر و پارکینگ پنج هزار متر مربع به همراه بوفه‌های اغذیه و بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی و محلی احداث شد.

وی می‌افزاید: منظره زیبای کفه نمک سیرجان بسیار دیدنی و در شب‌های مهتابی این منظره بیش از یک هزار نفر گردشگر را پذیر است که همانند منطقه‌ای از برف پوشیده است و خیلی از گروه‌های پیاده‌روی، فعالیت ورزش خود را به عنوان مهتاب نوردی در این کفه انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا‌، هر چند خشکسالی‌های اخیر تاثیری مستقیم و غیر قابل انکار بر شکفتن نمک و زیبایی طبیعی شوره‌زارگذاشته است، لیک هنوز، زیبایی آن به حدی است که می‌تواند شما را محظوظ و اندیشه‌تان را بارور کند!

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …