آغاز روزهای ناسالم پایتخت

IMAGE634925519623976559

شهروندانی که شب گذشته در خیابان های تهران تردد می کردند، با مه نسبتا غلیظی از آلودگی مواجه بودند. این مه که متشکل از ذرات معلق بوده، امروز وضعیت هوای پایتخت را به شرایط ناسالم کشانده است.

 بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست استان تهران، پایتخت امروز شرایطی ناسالم خواهد داشت. این وضعیت به دلیل افزایش غلظت ذرات معلق در هوای تهران است.
«محمدهادی حیدرزاده»، مدیرکل محیط زیست استان تهران با اعلام این خبر گفته است که این ذرات معلق محلی است. بنابراین این ذرات ارتباطی به ریزگردهای عربی که از غرب ایران گه گاه به پایتخت می رسند، ندارد.
اداره کل محیط زیست استان تهران به طور معمول در چنین شرایطی تصمیماتی موقت برای کاهش غلظت آلاینده ها اتخاذ می کند. یکی از این اقدامات، تعطیلی بخش های صنعتی است که به آلایندگی دامن می زنند.
حیدرزاده در این باره گفته است که کارخانه های معادن و آسفالت استان تهران به دلیل ایجاد گرد و غبار و ذرات معلق به طور موقت تعطیل می شوند.
در سال های اخیر با آغاز فصل سرد و به دلیل پدیده وارونگی هوا، پایتخت در حالت ناسالم قرار می گیرد. این وضعیت در برخی موارد تا آن جا پیش می رود که تهران تعطیل می شود.
در روزهای ناسالم هوا پیشنهاد می شود افرادی که بیماری قلبی ریوی دارند، زنان باردار و کودکان از حضور در خارج از منزل اجتناب کنند. به علاوه توصیه می شود افراد سالم نیز در این روزها از ورزش و فعالیت فیزیکی در فضای باز خودداری کنند.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …