اتخاذ تدابير جديد با تشديد آلودگي هوا

به گزارش ایرانگرد نیوز، حسين هاشمي در حاشيه نشست استاندار با ائمه جمعه تهران درباره آلودگي هواي تهران گفت: اگر به اين نتيجه برسيم که شرايط آلودگي به حدي رسيده که براي شهروندان زيان‌آور است قطعا تصميم‌هاي خاصي را اتخاذ مي‌کنيم.

وي افزود: به محض اينکه آلودگي هوا به شرايط اضطرار برسد کميته اضطراري آلودگي هوا تشکيل شده و در مورد ساعت کار ادارات و تردد مردم تذکرها داده شده و تدابير لازم اتخاذ شود.

هاشمي ادامه داد: با توجه به اينکه احتمال افزايش آلودگي هوا وجود دارد که در اين باره تصممات خاص اتخاذ خواهد شد.

به گفته استاندار تهران اين تصميمات براساس سياست‌هايي که در گذشته اعمال مي‌شده اتخاذ مي‌شود چرا که موضوعي نيست که هر لحظه بتوان در مورد آن تصميم گرفت بلکه براساس تجربه‌اي که در گذشته صورت گرفته تصميمات اعلام خواهد شد.

استاندار تهران در پاسخ به ايسنا درباره تردد خودروهاي فرسوده در پايتخت که به عنوان يکي از آلاينده‌هاي اصلي هواي تهران است نيز پاسخ داد: تا زماني که حاکميت در رابطه با تعويض خودروهاي فرسوده تصميم نگيرد 3.5 تا چهار ميليون خودروي فرسوده در تهران تردد خواهند کرد.

وي با اشاره به اين که هيات وزيران ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده دولتي را اخيرا مصوب و ابلاغ کرده است گفت: تا زماني که اين خودروهاي فرسوده از رده خارج نشوند مشکل همچنان به وقت خود باقي است.

وي درباره بازگرداندن سرويس ادارات نيز اظهار کرد: به تمام ادارات تفويض اختيار شده و با توجه به اينکه دستگاه‌هاي دولتي داراي امکاناتي هستند مي‌توانند براساس امکاناتي که دارند در اين باره تصميم‌گيري کنند.

وي گفت: رسما به تمام ادارات دولتي استان اعلام مي‌کنم درباره بازگرداندن سرويس ادارات و غذاي کارمندان براساس امکانات بودجه، منابع و سرويسي که دارند اقدام کنند.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …