احتمال شکايت «صلح سبز» از روسيه

به گزارش ایرانگرد نیوز، اعضاي اين گروه 30 نفره ماه گذشته ميلادي (سپتامبر) در حالي که قصد داشتند به نشانه اعتراض و در حمايت از محيط زيست از سکوي نفتي متعلق به شرکت گاز پروم روسيه واقع در اقيانوس منجمد شمالي بالا روند، دستگير و زنداني شدند.سازمان صلح سبز تاکيد کرده است که شرايط زندان‌هايي که اعضايش در آنها محبوس هستند، غيرانساني است.

«سرگئي گلوبوک»، وکيل زندانيان نيز مي‌گويد که اکثر اين فعالان مشکلات سلامتي دارند و اگرچه اجازه دارند با خانواده‌هايشان مکالمه تلفني داشته باشند اما ملزم شده‌اند به زبان‌هايي صحبت کنند که زندانبانان بتوانند بفهمند.

دادگاه «مورمانسک» روسيه سعي دارد اتهام اين 30 فعال صلح سبز را دزديِ دريايي اعلام کند. اتهامي که مي‌تواند در روسيه تا 15 سال حبس داشته باشد.

ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه نيز اگرچه گفته است که فعالان صلح سبز دزد دريايي نيستند اما بر ضرورت محاکمه آنان تاکيد کرده است.

به گزارش ايسنا به نقل از شبکه خبري يورونيوز، دادگاه مورمانسک در روسيه که وظيفه رسيدگي به پرونده 30 فعال صلح سبز دستگير شده را برعهده دارد، قرار است در تاريخ هشتم اکتبر، اولين جلسه رسيدگي به درخواست تجديدنظر متهمان را برگزار کند.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …