نوروز بدون زباله؛ شعار جوانان هلال احمر

مدیر روابط عمومی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از برنامه ریزی معاونت امور جوانان هلال احمر استان های مختلف کشور برای حفاظت از محیط زیست در روز طبیعت ( ۱۳ فروردین ماه) خبر داد.

حفاظت محیط زیست را یکی از اهداف و اصول بشر دوستانه این سازمان خواند و گفت: همزمان با روز طبیعت‏، معاونت امور جوانان هلال احمر استان های مختلف کشور اقداماتی برای حفاظت از محیط زیست در این روز پیش بینی کرده تا ضمن پاکیزه نگه داشتن فضاهای سبز و پارک ها، به محبط زیست آسیبی نرسد.

وی افزود: در همین راستاجوانان هلال احمر استان فارس در روز طبیعت اقدام به توزیع کیسه زباله بین مسافرین در روز طبیغت در مبادی خروجی شهرها، توزیع بروشورهای آموزشی در خصوص حفاظت از محیط زیست بین مسافرین، نصب پلاکارد و بنر های هشدار دهنده در اماکن تفریحی و تفرجگاه ها در خصوص حفظ و حراست از محیط زیست و نصب خیمه های نماز در اماکن تفریحی و تفرجگاهها می کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین تیم های سحاب متشکل از جوانان هلال احمر استان فارس در اماکن تفریحی و تفرجگاهها در روز طبیعت مستقر می شوند تا در صورت نیاز به کمک حادثه دیدگان بشتابند.

آسیما یادآور شد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در معاونت امور جوانان استان اصفهان نیز‏، جوانان هلال احمر این استان در روز طبیعت، پلاکارد هایی با شعارˈ نوروزِ بدونِ زبالهˈ و ˈ حفاظت از محیط زیست، وظیفه همگانیˈ در میادین پر تردد و اماکن تجمع مسافرین نصب کرده و در پست های نوروزی اعم از پایگاه های ثابت و سیار اقدام به توزیع کسیه زباله می کنند.

وی افزود: توزیع بروشورهای با موضوعˈحفاظت از محیط زیستˈ، ارائه توصیه های بهداشتی متناسب با ˈحفاظت از محیط زیستˈ و ˈروز طبیعتˈ توسط اکیپ های ثابت، سیار و پیاده سحاب، راهنمایی مسافرین به تحویل سبزه ها به مکان های مشخص شده تحویل سبزه و همکاری با سایر دستگاه ها از جمله شهرداری casino online ها از دیگر اقدامات جوانان هلال احمر استان اصفهان برای حفاظت از محیط زیست در روز طبیعت است.

آسیما همچنین توزیع نایلون زباله ، توزیع بروشور مرتبط با روز طبیعت ، انجام کمک های اولیه توسط گشت های سحاب در مناطق پرجمعیت و ارایه تذکرات ارشادی در خصوص حفظ طبیعت ، توزیع اقلام تبلیغاتی، توزیع و کاشت نهال با همکاری منابع طبیعی، فعال کردن گشت سحاب در مسیرهای پرجمعیت ، توزیع بروشور تحت عنوان به طبیعت آسیب نرسانیم، هماهنگی با محیط زیست جهت پاکسازی محیط، برگزاری مسابقه با موضوع حفظ طبیعت ، توزیع بازی های کودکانه و پاکسازی فضاهای پرجمعیت از زباله را از برنامه های پیش بینی شده در معاونت امور جوانان ایلام عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از اجرای طرحی تحت عنوان « روز بدون کیسه های پلاستیکی» توسط جوانان هلال احمر استان آذربایجان غربی در روز طبیعت خبر داد و گفت: در این طرح، راهنمایی مسافرین برای بکار نبردن کیسه های نایلونی به منظور حفاظت از محیط زیست، توزیع بروشور نکات ایمنی در روز ۱۳ فروردین و طرح جمع آوری زباله های ایجاد شده از کمپ های اسکان در دستور کار قرار دارد.

به گفته آسیما جوانان هلال احمر استان گلستان نیز با توجه به حضور بسیار مسافران نوروزی در این استان بویژه در روز طبیعت، اقدام به توزیع کیسه زباله بین مسافرین و مردم حاضر در طبیعت، ارائه خدمات مختلف طرح سحاب توسط اکیپهای سواره و پیاده، همکاری با سازمان محیط زیست جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی، استقرار پستهای سیار به نقاط پر ازدحام و پر خطر در روز طبیعت، راهنمایی مسافرین به کمپینگ ها و نقاط مناسب جهت گذراندن این روز زیبا در کمال آرامش و آموزش چهره به چهره امدادی به مسافرین می کنند.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …