نمايشگاه لباس هاي سنتي و محلي در خانه ملك افتتاح شد

نمايشگاه لباس هاي سنتي و محلي در خانه ملك افتتاح شد

 نمايشگاه لباس هاي سنتي و محلي ” آموزشگاه طراحي و دوخت هنرهاي دائمي” با حضور مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در خانه ملك مشهد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در اين نمايشگاه علاوه بر رجبعلي لباف خانيكي، حسين خواجه بيدختي معاون صنايع دستي اين اداره كل و تعدادي از هنرمندان و طراحان لباس هاي سنتي نيز حضور داشتند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در افتتاحيه اين نمايشگاه و در گفت و گو با طراحان لباس هاي سنتي و هنرمندان صنايع دستي با اشاره به اينكه هنر يكي از مهمترين خصلت هاي ايرانيان است گفت: توجه به هنر و تاكيد بر استفاده از ابزار هنر در انجام كارهاي مهم يكي از مهمترين خصلت هاي ايرانيان است و امروزه بسيار خوشحال هستيم كه افراد خصوصا نوجوانان و جوانان به اين موضوعات علاقه مند شده اند.

وي افزود: فعاليت هنري و دوخت لباس  هاي سنتي زيبا نشان دهنده روح متعالي افراد و هنرمندان است و در اين خصوص اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي از فعاليت هاي هنرمندان حمايت خواهد كرد.

لباف با بيان اينكه فضاهايي مانند خانه ملك مكان بسيار ارزشمندي براي انجام فعاليت هاي هنري و صنايع دستي است ادامه داد: دراين خصوص آماده هرگونه همكاري با هنرمندان هستيم.

لباف خانيكي در حاشيه اين نمايشگاه ودر بازديد از كارهاي هنري هنرمندان و طراحان لباس هاي سنتي با تعدادي از هنرمندان از نزديك گفت وگو كرد و نقطه نظرات آن ها را شنيد.

گفتني است، اين نمايشگاه از 11 الي 13 مردادماه جاري در خانه ملك مشهد برگزار از ساعت 10 صبح الي 8 شب پذيراي علاقه مندان است و دوستداران هنر مي توانند با مراجعه به خانه ملك واقع در خيابان امام خميني(ره)، از اين نمايشگاه بازديد كنند.

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …