حضور ۵۵۰ هنرمند داخلی و خارجی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ۵۵۰ نفر از هنرمندان ایرانی و خارجی در قالب ۶۰ گروه نمایشی در بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه رشد جشنواره تئاتر کودک نیز به همت هنرمندان نمایش ها به ویژه پیشکسوتان صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: برگزاری جشن صد سالگی تئاتر ایران به یاد مرحوم باغچه بان از بزرگ ترین افتخارات جشنواره بود.
وی با بیان اینکه ۱۳۵ هزار کودک و نوجوان همدانی از برنامه های این جشنواره استفاده کردند، افزود: از حضور پیشکسوتان در قالب برگزاری کارگاه سخنرانی و میهمانان ویژه برخوردار بودیم که مایه شکر و سپاس است.
در این آیین تجلیل از علیرضا بشیری، فرزند شهید محمدرضا بشیری برگزار و یاد مرحوم علی وزینی خبرنگار فرهنگ و هنر گرامی داشته شد.
همچنین رضا فیاضی هنرمند پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان در آیین بزرگداشت خود با بیان اینکه خدا را شکر می کنم که در این لحظه روی این سن قرار گرفته ام، گفت: اگر قرار است برای بچه ها کار کنیم، باید به هنر و علم مسلح باشیم.
فیاضی از مسئولان خواست حتی برای یک بار کارگاه های تئاتر خلاق را از نزدیک ببینند و خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانانی که در این کارگاه ها شرکت می کنند، قطعا در آینده دولت مردان بزرگی خواهند شد.
بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۲۲ آذر ماه در همدان آغاز و امروز شنبه ۲۷ آذرماه مراسم اختتامیه آن با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …